افت تقاضا در معاملات امروز/  شاخص کل بورس به یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید/ فرابورس نزولی شد/  رنج مثبت در نمادهای شاخص ساز + نقشه بازار

برخلاف روزگذشته، امروز شاهد افت تقاضا و عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم، معاملات در مدار تعادل و اما در محدوده منفی در جریان بود. البته در ادامه رنج های مثبت در نمادهای شاخص ساز باعث شد سهم های ریالی و کوچک  هم پرتقاضا ظاهر شوند.شاخص هموزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به معاملات خود خاتمه داد. دارویی ها در مدار مثبت معامله شدند شنیده می شود که وزارت بهداشت مجوز افزایش نرخ داروسازان را صادرکرده است.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۱۴شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲هزار و ۵۸۵ واحد صعود داشت.  برخلاف روزگذشته، امروز شاهد افت تقاضا و عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم، معاملات در مدار تعادل و اما در محدوده منفی در جریان بود. البته در ادامه رنج های مثبت در نمادهای شاخص ساز باعث شد سهم های ریالی و کوچک  هم پرتقاضا ظاهر شوند.

صنعت فرآوره های نفتی با گرایشات منفی همراه بودند.  نمادهای شبندر، شپنا و شتران پرحجم های گروه در مدار منفی بسته شدند. تک نماد پرتقاضا گروه شسپا با صف خرید و حجم معاملات بیش از ۲۷ میلیونی به معاملات خود خاتمه داد. گروه خودرو و قطعات با گرایشات منفی کار خود را آغاز کردند اما با اقبال سهامداران تغییر رنگ دادند و معاملاتشان در محدوده مثبت قرار گرفت دو غول خودرویی، سایپا و خودرو در حدود یک درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند نماد خگستر با بیش از ۵۰۰ میلیون حجم معامله و صف خرید ۲۳ میلیونی پرتقاضا ظاهر شد.

گروه بانکی نیز متعادل و مثبت روز خود را به اتمام رساند. نمادهای بانک دی و صادرات با یک درصد مثبت به معاملات خود خاتمه دادند و همراه بانک پارسیان که صف خرید بالای ۱۰۰ میلیونی داشت، پرحجم ظاهر شدند. فلزات اساسی ها نیز در مدار منفی داد و ستد شدند نمادهای فنوال، زنگان و فولای و فایرا مورد توجه و استقبال سهامداران قرار گرفتند و در سقف قیمت روزانه بسته شدند.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به معاملات خود خاتمه داد. دارویی ها در مدار مثبت معامله شدند شنیده می شود که وزارت بهداشت مجوز افزایش نرخ داروسازان را صادرکرده است. خدمات فنی و مهندسی و سیمانی با گرایشی های مثبت همراه بودند. در جریان معاملات کانه های فلزی کنور برای چندمین روزمتوالی پرتقاضا و با صف خرید همراه بود. حمل و نقلی ها یکپارچه سبز پوش دنبال شدند. در گروه های غذایی و قندی شاهد رنج کشی های مثبت بودیم.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد خصدرا در قیمت ۳۳۲ تومان و رشد ۳ درصدی با صف خرید میلیونی اشاره کرد.

افت  ۳ هزار و ۷۸۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۷۸۱ واحد نزول، به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۵۸۵ واحد صعود کرد و به رقم ۴۶۷ هزار و ۱۶ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۶۹هزار معامله به ارزش ۸۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد رمپنا بیشترین اثر مثبت و سهام فولاد، شستا، فملی، پارسان، شپنا، پارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شبندر، برکت، خساپا، خودرو، شپنا، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۸ واحد افت، رقم ۲۲ هزار و ۶۹۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۸۰۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام صبا، هرمز، غصینو، آریا، زاگرس بیشترین تاثیر  مثبت و نماد فرابورس، دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، سپیدار، مدیریت، دی، فرابورس، کرمان، گدنا است.

انتهای پیام. /

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 19680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha