“بی‌بی‌سی”، محل استقرار سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان را لو داد؟ + فیلم

جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد که شبکه تلویزیونی “بی‌بی‌سی فارسی” با افشای شماره تلفن سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در دره پنجشیر، عامل افشای محل استقرار و در نتیجه کشته شدن او به وسیله پهپاد ارتش پاکستان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز گذشته تمام رسانه‌های جهان، خبر کشته شدن سخنگوی رسمی “جبهه مقاومت ملی افغانستان” در دره پنجشیر را، به خبر اول خود تبدیل کردند.

در این رابطه، رسانه‌ها نوشتند که فهیم دشتی در حمله پهبادی کشته شده است و خبر بیشتری درباره جزئیات این حادثه تروریستی منتشر نشد.

در چنین شرایطی اما جدیدترین اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که عامل لو رفتن محل استقرار سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی بوده است.

ماجرا از این قرار است که تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، زمانی که در حال گفت‌وگو و پخش زنده با فهیم‌دشتی بوده است، ناگهان چند ثانیه تصویر وی را قطع کرده و شماره تماس و تلفن او را (فهیم دشتی) بر روی صفحه نمایش تلویزیون، نشان می‌دهد!

عکس گرفته شده از پخش شماره تماس “فهیم دشتی” از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی

بعد از مدتی، شماره تلفن دشتی از صفحه تلویزیون بی‌بی‌سی حذف و دوباره چهره او نشان داده می‌شود و گفت وگویش با این شبکه تلویزیونی ادامه می‌یابد. اما درست در همین لحظات است که محل استقرار آقای دشتی در دره پنجشیر با استفاده از شماره تلفنی که وی با آن در حالِ گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی است، توسط سازمان جاسوسی پاکستان آی اِس آی (ISI) شناسایی شده و پس از پایان گفت‌وگوی دشتی با بی‌بی‌سی فارسی و قطعِ تماس، وی توسط پهپادی که گفته می‌شود متعلق به ارتش پاکستان است، مورد هدف قرار گرفته و شهید می‌شود.

نقش اساسی و اصلی بی‌بی‌سی فارسی در شناساییِ محلِ استقرار و در نهایت به شهادت رسیدنِ سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغاستان، در حالی است که آقای دشتی از یاران نزدیک شهید احمد شاه مسعود، فرمانده شاخص افغانستان بوده و اتفاقا در حمله  تروریستی سال ۲۰۰۱ که به شهادت مسعود انجامید، در کنار او قرار داشت و اگرچه از آن حمله جان به در برد، اما از ناحیه چشم مجروح شد.

در چنین شرایطی امروز احمد مسعود _ رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان _ اعلام کرد که به زودی سخنگوی جدید این جبهه معرفی می‌شود.

همچنین گفته می‌شود آقای دشتی خواهرزاده دکتر “عبدالله عبدالله” بوده است. دکتر عبدالله از فرماندهان نامدار جهادی و معاون وقت احمدشاه مسعود بود. وی هم اکنون رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان و از سیاستمدارانِ افغانستانیِ نزدیک به سرزمین مادری خود، ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز شهادت آقای دشتی را به شدت محکوم کرد.

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 19744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha