تقابل شاخص کل و هم وزن / بازار سهام سرخ پوش اما مثبت! + نقشه بازار

گرچه بازار یکپارچه سبز پوش و در مدار مثبت آغاز بکار کرد اما در ادامه به موجب عقب نشینی خریداران با گرایشات منفی دنبال شد گفتنی است برخی اظهارات در رابطه با تعیین دستوری قیمت، فشار را بر فولاد سازها و سیمانی ها افزایش داده و بر روند کلی بازار نیز بی تاثیر نبوده است.با نوسانات نرخ دلار و بسته بودن بازار کامودیتی ها ،بازار در تب و تاب تقاضا و عرضه بیشتر به نفع فروشندگان پایان یافت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲۰شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با رشد ۴۵۰۰ واحدی  به رقم ۱ میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۷۵۳ واحد افت داشت. گرچه بازار یکپارچه سبز پوش و در مدار مثبت آغاز بکار کرد اما در ادامه به موجب عقب نشینی خریداران با گرایشات منفی دنبال شد گفتنی است برخی اظهارات در رابطه با تعیین دستوری قیمت، فشار را بر فولاد سازها و سیمانی ها افزایش داده و بر روند کلی بازار نیز بی تاثیر نبوده است.با نوسانات نرخ دلار و بسته بودن بازار کامودیتی ها ،بازار در تب و تاب تقاضا و عرضه بیشتر به نفع فروشندگان پایان یافت.

فراورده های نفتی همسو با کلیت بازار با گرایشات منفی همراه بودند.شبندر لیدر این گروه با بیش از ۲۳۷ میلیون در محدوده ۲ درصد مثبت به معاملات خاتمه داد.نماهای شسپا و شزنگ با صف فروش بسته شد.گروه قطعات و خودرویی ها در مدار منفی دنبال شدند.دو غول خودرویی ،خودرو سایپا در حوالی ۱ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند.بانکی ها هم با افت قیمت همراه بودند.بانک دی با بیش از ۸۵۸ میلیون معامله تک نماد صف فروش گروه شد و پرحجم ظاهر شد.فلزات اساسی ها هم با معاملات متعادل اما در مدار منفی رو به رو بودند.نماد ذوب با بیش از ۱۸۵ میلیون معامله در محدوده ۳.۵ درصد بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد.نمادهای فپنتا،فمراد و فایرا در آستانه مثبت قیمتی خود بسته شدند.

شاخص هموزن بر خلاف شاخص کل قرمز پوش به معاملات خود خاتمه داد. با وجود خبر افزایش قیمت شکر و کاهش واردات تعدادی از نمادهای گروه قندی با صف خرید بسته شدند.نمادهای سیمانی با افزایش عرضه رو به و بودند گفتنی است قیمت سیمان نسبت به ۲ ماه قبل حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و سیلام تک نماد صف خریدی گروه بود.محصولات شیمیایی با گریشات مثبت همراه بودند.لاستیک و پلاستیک ها و حمل و نقلی ها ،دارویی و غذایی ها با گرایشات منفی نوسان قیمت راتجربه کردند.

رشد۴ هزار و ۵۰۹ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۴ هزار و ۵۰۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۷۵۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۶۳ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۸۴۱ هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، رمپنا، شپدیس، پارسان، شبندر، اپال، تاپیکو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سپید، شستا، برکت، فولاد، خساپا، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۲ واحد رشد، رقم ۲۲ هزار و ۸۱۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۶۰۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۸۲ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام زاگرس، فرابورس، بپاس، هرمز بیشترین تاثیر  مثبت و نماد ذوب، ارفع، دی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، مدیریت، گدنا، لطیف، سپیدار، فرابورس، دی است.

انتهای پیام. /

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 19886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha