سیگنال‌های مهم آژانس برای بورس / خودرو به بورس وارد می‌شود؟

با توجه به قرار گرفتن شاخص در کانال یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد و واکنش منفی نمادها و گروه‌ها به سیگنال‌های سیاسی امروز هم روند اصلاحی بازار ادامه خواهد داشت؟ و کدام اخبار در روند بازار امروز موثر هستند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ روز گذشته بازار سهام با افت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز به دلیل اخبار و سیگنال‌های توافق هسته‌ای موقت ایران و کاهش قیمت دلار رو به رو شد

 با توجه به قرار گرفتن شاخص در کانال یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد و واکنش منفی نمادها و گروه‌ها به سیگنال‌های سیاسی امروز هم روند اصلاحی بازار ادامه خواهد داشت؟ و کدام اخبار در روند بازار امروز موثر هستند؟

_ در پی انتشار سیگنال‌هایی از حکم قطع‌نامه آژانس درباره ایران، خبرنگار وال استریت ژورنال دیروز در توییتی به نقل از ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه نوشت: ما برنامه‌ای برای ارائه قطعنامه‌ در نشست شورای حکام این هفته نداریم.

_ گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد:به زودی به ایران باز می‌گردم تا درباره مسائل مورد اختلاف دو طرف با مقامات عالی رتبه ایران رایزنی کنم. سیستم نظارتی ما برای سایت های هسته ای ایران موثر است.

_ طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس قانون بودجه، ارز ۴۲۰۰ تا آخر سال باید به شکل تدریجی حذف شود به طوریکه در سال ۱۴۰۱ چیزی تحت عنوان ارز ۴۲۰۰ نداشته باشیم.

_ مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان از قیمت خرید تضمینی اعلام شده چغندرقند که توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام شده رضایت ندارند.

پیمان حصادی افزود: برای خرید تضمینی چغندرقند قیمت ۱۴۷۵ تومان اعلام شده که این قیمت براساس هزینه‌های تولید و شرایط رقابتی سایر محصولات اصلاح و افزایش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو حذف نمی‌شود؛ این ایده هم وجود دارد که به جای پرداخت به دارو و داروخانه ها، این ارز به بیمه‌ها داده شود.

_ رئیس سازمان بورس گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مانند بقیه شرکت‌ها هستند. بنابراین مشمول همه موارد و قانون‌های نظارتی سازمان بورس می‌شوند.

_ عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:‌ طرح مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار خودرو که یکی از بحث‌های اصلی آن عرضه خودرو در بورس کالاست، در یک سال اخیر در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفته و متن آن هم‌اکنون آماده ارائه به صحن است.

_ قیمت طلا و سکه دیروز بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید.

_ روز گذشته در بازار طلا، هر گرم طلا با ۱٫۸ درصد افت به یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسید.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 19987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha