دستکاری در بازار اتفاق افتاده است؟ /کدام صنایع با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند؟

امروز بورس با رشد شاخص کل آغاز به کار کرد. شاخص کل امروز با ۲۱ هزار واحد مثبت و  ۱٫۵ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. چرا امروز بازار مثبت شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛  امروز بورس با رشد شاخص کل آغاز به کار کرد. شاخص کل امروز با ۲۱هزار واحد مثبت و  ۱٫۵ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم در آغاز بورس امروز با رشد همراه شد و در کانال ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت.

به نظر می‌رسد امروز روند بازار متعادل‌تر از روزهای قبل باشد و بیشتر نمادها با رشد تقاضا همراه شوند اما تحلیل کارشناسان از روند فعلی بازار به چه صورت است؟

مهشید داداش‌زاده کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار معتقد است، تا اخر هفته جاری صف‌های فروش متعادل می‌شوند. وی همچنین درباره روند دیروز بازار می‌گوید: روز گذشته حجم‌های بسیار خوبی در محدوده منفی‌ بازار معامله شد، حتی تعدادی از سهم‌ها تا محدوده سبز بازگشتند اما اینکه صف خرید نشدند اتفاقا نکته مثبتی است زیرا امروز دوباره با فشار بیشتری رو به رو می‌شدند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر محدوده حمایتی ۲۷ هزار تومان برای دلار پیش‌بینی می‌شود. همچنین روند فعلی بازار نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌گذاران در نمادهای جذاب بازار اقدام به خرید می‌کنند.

داداش‌زاده در بخش دیگری گفت: در آینده بازار سهام رشد بسیار خوبی را خواهد داشت و در مدت فعلی که بازار با اصلاح رو به رو شد، صنایع دلار محور بازار هم با اصلاح مواجه شدند و به نظر می‌رسد مجددا با تقاضا همراه شوند.

کاهش اعتماد با دستکاری در روند بازار

مریم محبی، کارشناس بازار سهام هم درباره روند بازار سرمایه معتقد است در حال حاضر سیگنال‌های مثبت و منفی دقیقا در زمان حمایت‌های مهم اتفاق می‌افتد و سیاست‌گذاران باید بدانند که رشد بازار سهام در گرو ثبات در تصمیم‌گیری‌ها و افزایش اعتماد به بازار است و رفتارهای تعمدی و دستکاری در روند بازار هیجان و بی‌اعتمادی را سهامداران و کلیت بازار تزریق می‌کند.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 20023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha