ایران ۳- صربستان ۲؛ برد مهم در شروع جام جهانی فوتسال

فوتسالیست‌های ایران موفق شدند در دیداری نزدیک صربستان را شکست بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران پس از شگفتی‌سازی و کسب بهترین نتیجه تاریخ ورزش تیمی ایران در سال ۲۰۱۶ که در جایگاه سوم جام جهانی ایستاد، عصر امروز در نخستین مسابقه جام‌جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی مقابل تیم صربستان قرار گرفت که در شروع این دیدار با نمایشی هجومی و در اختیار داشتن کنترل بازی توانست موقعیت‌های خوبی ایجاد کند و دو گل توسط حمید احمدی و فرهاد فخیم در دقیقه ۴ به ثمر رساند، اما پس از آن صرب‌ها برای جبران نتیجه تلاش کردند و پس از موقعیت‌های فراوانی که خلق کردند و حتی یک اخراجی از ایران گرفتند، یکی از گل‌های خورده را قبل از پایان نیمه اول جبران کردند.
علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ایران که روز فوق‌العاده‌ای داشت، پس از عملکرد موفق در ۲۰ دقیقه ابتدایی، در نیمه دوم هم بهترین بازیکن زمین بود و بارها مانع از گلزنی و تساوی بازی شد تا این واکنش‌ها در ادامه مسابقه و در فاصله سه دقیقه به اتمام این دیدار با گلزنی احمد اسماعیل‌پور همراه شود. البته صرب‌ها در دقیقه ۲۸ به گل رسیدند، اما در نهایت شاگردان ناظم‌الشریعه به برد ارزشمندی دست یافتند و جام جهانی را با برد شروع کردند تا برای آرژانتین و آمریکا، دو حریف دیگر خود در گروه F خط و نشان بکشند.


گروه F جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال- لیتوانی
سالن محل بازی: ویلینوس آرنا/ ساعت: ۱۹:۳۰ (به وقت ایران)
داوران: کارلوس گونزالس(گوآتمالا)، ژان  تِلِس(برزیل)، دنیل ماتکوویچ(سوئیس) و بوریسلاو کولو(بلغارستان)

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران
علیرضا صمیمی(دروازه‌بان)- حمید احمدی- علی‌اصغر حسن‌زاده- مسلم اولادقباد- مهدی جاوید


ترکیب ابتدایی تیم ملی صربستان
میودراگ آکسنتییویچ(دروازه‌بان)- دراگان تومیچ- ژووان لازارویچ- استفان راکیچ- اسلوبودان رایکوویچ

شرح گل‌ها

ایران ۱ - صربستان صفر (دقیقه ۴: حمید احمدی): ضد حمله سریع ایران تبدیل به یک کرنر شد که در یک کار تیمی و پاس رو به عقب، حمید احمدی در میانه زمین به توپ رسید که سرتوپ و شوت پای چپ استثنایی او گل اول ایران را به همراه داشت.


ایران ۲ - صربستان صفر (دقیقه ۴: فرهاد فخیم): کرنر اعلام شده به سود ایران در سمت راست زمین را محمدرضا سنگ‌سفیدی به شکل کوتاه پاس داد تا فرهاد فخیم بدون مکث و با ضربه بغل پای زمینی دروازه صربستان را باز کند.

ایران ۲ - صربستان ۱ (دقیقه ۱۸: استویکوویچ): قفل دروازه علیرضا صمیمی بالاخره شکست و استویکوویچ توپ ارسالی از کرنر سمت چپ را با شوت سرضرب تبدیل به گل کرد.

ایران ۳ - صربستان ۱ (دقیقه ۲۷: احمد اسماعیل‌پور): مهدی جاوید پس از حرکت در سمت چپ زمین به احمد اسماعیل‌پور پاس داد که چرخش و شوت زمینی فنی این بازیکن وارد دروازه صربستان شد.

ایران ۳ - صربستان ۲ (دقیقه ۲۸: دراگان تومیچ): ضد حمله سریع صربستان در شرایطی پشت محوطه جریمه ایران به دراگان تومیچ رسید که این بازیکن با چرخش و شوت پای چپ گل دوم تیمش را زد تا اختلاف را به یک گل کاهش بدهد.

بهترین بازیکن

در روزی که ایران سه گل زد و با وجود اینکه دو گل هم دریافت کرد، اما علیرضا صمیمی بهترین بازیکن میدان بود. دروازه‌بان ایران در شرایطی که تیم ملی در نیمه اول یک اخراجی داد و دو دقیقه با یک یار کمتر کار می‌کرد، با ایستادگی و عکس‌العمل‌های دیدنی اجازه نداد شکست سنگینی برای ایران رقم بخورد و این عملکرد را در نیمه دوم هم ادامه داد.


کارت زرد

حمید احمدی(۲ و ۱۱) از ایران

محمدرضا سنگ‌سفیدی(۱۹) از ایران

اخراج

حمید احمدی(۱۱) از ایران

اسلوبودان رایکوویچ(۴۰) از صربستان

در حاشیه

* نام حسین طیبی، ستاره تیم ملی فوتسال ایران بخاطر مصدومیت در فهرست بازی با صربستان دیده نمی‌شود.
* مسعود محمدی در لیست تیم ملی ایران حضور ندارد.

* حمید احمدی که زننده گل اول بود و یک کارت زرد هم در لحظات ابتدایی مسابقه دریافت کرد، در دقیقه ۱۱ پس از ضربه شدیدی که با دست به صورت بازیکن صربستان زد، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد تا ایران به مدت دو دقیقه با ۴ بازیکن به بازی ادامه دهد.

* علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ایران در زمانی که تیم ایران یک اخراجی داد، با نمایش درخشان خود اجازه گلزنی به صرب‌ها را نداد.
* تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۱۸ باز هم روی یک کرنر به گل رسید که داور آن را مردود اعلام کرد.
* اعلام یک خطا به سود صربستان در دقیقه ۱۸ موجب اعتراض شدید ناظم‌الشریعه، سرمربی ایران شد تا داور او را با کارت زرد جریمه کند.

* احمد اسماعیل‌پور، بهترین گلزن ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ که گفته می‌شد احتمالا بخاطر مصدومیت نتواند مقابل صربستان به میدان برود، در دقیقه ۲۵ به زمین آمد.

* تیم ملی صربستان پس از دریافت گل سوم رو به بازی پاور پلی(استفاده از یک بازیکن بجای دروازه بان) آورد.

برنامه کامل مسابقات جام‌ جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی + جدول و نتایج

مسابقات جام‌جهانی فوتسال لیتوانی ۲۰۲۱  ( زبانه GROUPS ) 

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 20027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha