سقوط شدید بورس تهران/  آغاز هفته بورس با شدت عرضه در بزرگان + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۳۸ هزار واحد نزول به رقم ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد افت داشت. در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد شروعی متعادل و همراه با نوسانات منفی، به ویژه در بزرگان، در بازار بودیم. بعد از یک ساعت از آغاز بازار نمادهای معاملاتی به سوی کف قیمت روزانه از یکدیگر سبقت گرفتند .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۲۷ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۸ هزار واحد نزول به رقم ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد افت داشت. در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد شروعی متعادل و همراه با نوسانات منفی، به ویژه در بزرگان، در بازار بودیم. بعد از یک ساعت از آغاز بازار نمادهای معاملاتی به سوی کف قیمت روزانه از یکدیگر سبقت گرفتند .

در ادامه نماد شستا که امروز را در مدار مثبت شروع کرده بود اگرچه افزایش عرضه از رشد این نماد کاست اما مجددا سبز پوش شد و از فشار فروش کلیت بازار کاسته شد. در نهایت بازار همچنان در مدار منفی ، با برتری فروشندگان و قدرت نمایی سهامداران در جبهه فروش روز خود را به اتمام رساند.گروه فرآورده های نفتی یکدست قرمز پوش بودند بزرگان گروه شبندر،شپنا و شاوان در کف قیمت روزانه خود بسته شدند.

گروه خودرو و قطعات با افت قیمت دادوستد شدند صفوف فروش غول های خودرویی ،خساپا،خودرو خگستر و خپارس بعد از چند بار جمع شدن و مجدداد صف شدن در نهایت با صف فروش بسته شدند.نمادهای خپویش،خلنت،خمحور و خموتور صف خریدی های قطعاتی بودند.بانکی ها نیز همسو با کلیت بازار فشار فروش را تجربه کردند.بانک دی با بیش از ۷۱۹ میلیون معامله در یک قدمی صف فروش بسته شد و پرحجم ظاهرشد. وپست تک نماد مثبت گروه بود.گروه فلزات اساسی هم با گرایشات منفی همراه بودند سهم های بزرگ گروه فولاد،ذوب و فملی در کف قیمتی روزانه خود بسته شدند.نمادهای فالوم،فسبزوار،فجهان و فنفت صف خریدی های گروه بودند.

شاخص هموزن نیز همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.در محصولات شیمایی شاهد افت قیمت بودیم. گروه های غذایی و دارویی و سیمانی نیز با افزایش عرضه و فشار فروش همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد بمپنا با رشد ۵ درصدی در قیمت ۶۹۱ تومان و صف خریدی بیش از ۸ میلیونی اشاره کرد. همچنین بازگشایی نماد مدیریت که با صف خرید و حجم معاملات ۵۱ میلیونی به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳۷ هزار و ۹۹۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۰ هزار و ۵۳۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۹ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۶۹۳ هزار معامله به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، کگل، فملی، کچاد، پارسان، شپنا، ومعادن بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، خودرو، سپید، فملی، کیمیاتک، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۲۸ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۴۶۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۴۵۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۳۷۷ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام کگهر، بپاس، آریا، زاگرس، هرمز، صبا، شگویا، بیشترین تاثیر  منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد مدیریت، وهامون، دی، فجهان، صبا، گدنا، کرمان است.

انتهای پیام. /

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 20130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha