افت  ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی شاخص کل بورس / پایان معاملات پرعرضه و نوسانی + نقشه بازار

امروز نیز شاهد بازاری پر عرضه و نوسانی بودیم. با وجود حمایت های اول وقت از نمادها، هیجان و احساسات حاکم بر سهامداران و افزایش عرضه ها باعث شدت فشار فروش در بازار گردید .عمده نمادهای معاملاتی جوری به سوی کف قیمت روزانه از یکدیگر سبقت گرفتند که گویی تقاضای اول بازار خوابی شیرین بیش نبود در ادامه شاهد رنج مثبت در نماد شستا بودیم و در نهایت نمادهای بزرگ نیز رنج مثبت را تجربه کردند که نوید بازار بهتر در روز معاملاتی بعد خواهد بود

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۲۸ شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۸  هزار و ۹۳۸ واحد افت داشت.امروز نیز شاهد بازاری پر عرضه و نوسانی بودیم. با وجود حمایت های اول وقت از نمادها، هیجان و احساسات حاکم بر سهامداران و افزایش عرضه ها باعث شدت فشار فروش در بازار گردید .عمده نمادهای معاملاتی جوری به سوی کف قیمت روزانه از یکدیگر سبقت گرفتند که گویی تقاضای اول بازار خوابی شیرین بیش نبود در ادامه شاهد رنج مثبت در نماد شستا بودیم و در نهایت نمادهای بزرگ نیز رنج مثبت را تجربه کردند که نوید بازار بهتر در روز معاملاتی بعد خواهد بود.

نفتی ها امروز با افت قیمت دادوستد شدند. بزرگان گروه شبندر ،شتران و شپنا در حوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند .نمادهای شسپا و شبریز مثبت های گروه شدند.خودرویی نیز همسو با کلیت بازار با نوسانات منفی همراه بودند غول های خودرویی از جمله سایپا و خودرو در محدوده ۳ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند.

نمادهای خلنت،خپویش،خموتور ،خوساز و خاهن صف خریدی های گروه بودند.گفتنی است افزایش سرمایه  ۱۰۰ درصدی خموتور از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.بانکی هم نیز با گرایشات منفی دنبال شدند.بانک دی با بیش از ۷۰۳ میلیون معامله پرحجم ترین سهم گروه شد.

نمادهای وسینا،وملل،وکار در کف قیمت روزانه خود بسته شدند.فلزات اساسی ها افت قیمت را تجربه کردند.سهم های بزرگ گروه،ذوب،فولاد و فملی در حوالی ۳ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد.شیمیایی ها با گرایشات منفی همراه بودند.سیمانی ها نیز افت قیمت را تجربه کردند.لازم به ذکر است طبق قانون جهش تولید مسکن ،فولاد و سیمان باید از طریق بورس کالا تامین شوند. درگروه های دارویی و غذایی نیز شاهد نوسانات منفی بودیم.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد کساپا با افت ۵ درصدی در قیمت ۳.۱۶۰ تومان و صف فروش بیش از ۲ میلیونی اشاره کرد.

افت  ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۸ هزار و ۹۳۸ واحد افت کرد و به رقم ۴۳۱ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۶۷۵ هزار معامله به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، فولاد، فملی، کچاد، کگل، ومعادن، وامید بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، کیمیاتک، سپید، خودرو، خساپا، برکت، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۲۱ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۳۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۴۲ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، بپاس، هرمز، زاگرس، شگویا، ذوب بیشترین تاثیر  منفی و نماد فجهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد مدیریت، دی، فجهان، وهامون، کرمان، گدنا، سپدیدار است.

انتهای پیام. /

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 20160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha