سبزپوشی بازار سهام در نخستین روزمعاملاتی پاییز/ رشد ۳۵ هزارو ۶۵۳ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

در نخستین روز معاملاتی مهرماه، شاهد آتیش بازی سهامداران در جبهه خرید بودیم. افزایش تقاضا در کلیت بازار به ویژه صنعت فرآورده های نفتی، امری مشهود بود.  در ادامه رنج مثبت در نمادهای خودرویی باعث شد نمادهای کوچک و بزرگ بازار در مدار مثبت به سوی سقف روزانه از یکدیگر سبقت بگیرند در نهایت بازار با گرایشات مثبت خود را برای فردا آماده کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۳ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم ۱ میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز  ۷ هزار و ۴۴۲ واحد رشد داشت.  در نخستین روز معاملاتی مهرماه، شاهد آتیش بازی سهامداران در جبهه خرید بودیم. افزایش تقاضا در کلیت بازار به ویژه صنعت فرآورده های نفتی، امری مشهود بود.  در ادامه رنج مثبت در نمادهای خودرویی باعث شد نمادهای کوچک و بزرگ بازار در مدار مثبت به سوی سقف روزانه از یکدیگر سبقت بگیرند در نهایت بازار با گرایشات مثبت خود را برای فردا آماده کرد.

افزایش تقاضا در گروه فرآورده های نفتی با صف خرید شدن نمادهای این گروه کاملا محسوس بود کلیه نمادهای پالایشگاهی اعم از، شپنا، شتران، شبندر، شاوان، شراز و شبریز با صف خرید بسته شدند. صندوق پالایش با رشد ۷ درصدی به قیمت ۸۰۰۰ تومان رسید.

گروه خودرو و قطعاتی ها هم همسو با کلیت بازار معاملات سبز رنگی را تجربه کردند. غول های خودرویی سایپا، خودرو، خبهمن، خپارس در سقف روزانه به معاملات خود خاتمه دادند. بانکی هم با گرایشات مثبت دادوستد شدند. بزرگان گروه، دی، وتجارت، وبصادر در حوالی ۲ درصد مثبت بسته شدند.

بانک اقتصاد نوین تک نماد صف خریدی گروه شد. سیگنال مثبت وزارت صمت به تمدید مجوز صادرات فولاد گروه فلزات ساسی را با استقبال مواجه کرد. نمادهای فولاد، فملی و ذوب در محدوده ۴ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند. سهم های تازه وارد فجهان و فسبزوار با افزایش فروشندگان در مدار منفی قرار گرفتند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود پایان داد. کانه های فلزی با گرایشات مثبت دادوستدشدند. حملی و نقلی ها امروز متعادل دادوستد شدند. گروه های سیمانی، دارویی و غذایی و شیمیایی با افزایش تقاضا همراه بودند و در رنج های مثبت معامله شدند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد تپکو که برای دومین بار در روزهای اخیر حراج شده و با افت بیش از ۲۱ درصدی در قیمت ۲۳۵ تومان معامله شد، اشاره کرد.

رشد ۳۵ هزارو ۶۵۳ واحدی شاخص کل بورس 

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۷ هزار و ۴۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۴۲۲ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  یک میلیون و ۲۰۰ هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، فملی، فارس، کگل، پارسان، شستا، تاپیکو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، شستا، برکت، شپنا، فولاد، سپید، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۹۳ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۹۴۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۱۹۴ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، زاگرس، هرمز، صبا، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد بپاس، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، مدیریت، توسن، وهامون، دی، سپیدار، گدنا است.

انتهای پیام. /

۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 20382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha