همه چیز درباره همزاد/ وجود این نوع جن واقعیت دارد؟

همزاد دارای جسم لطیفی است و دورترین راه‌ها را در مدت زمان کوتاهی طی کرده و می‌تواند برای ما خبری بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،انسان که به دنیا می‌آید یک نفر از خانواده جن هم بدنیا می‌آید یا جنی بنام همزاد در کنار او قرار می‌گیرد که با جن‌های دیگر خیلی فرق دارد در حالت عادی نه کاری به ما دارد و نه مشکلی برای ما ایجاد می‌کند.

به دلیل اینکه در یک لحظه بدنیا می‌آیند به آن همزاد می‌گویند و بعضی هم معتقد هستند، چون خود را شبیه ما می‌کند نامش را همزاد گذاشتند؛ و این همزاد در کنار انسان زندگی می‌کند و اگرچه ممکن است همزادهای اجداد نیز در دورو بر ما زندگی کنند و ممکن است فرزندانی هم داشته باشند.

آیا درست است که هر انسانی یک همزاد دارد؟
در روایات آمده که خداوند متعال به ابلیس فرمود: فرزندی به آدم نمی‌دهم جز این که مانندش را به تو دهم، و هر آدمی، هم زاد شیطانی دارد.

انواع همزاد:

انواع همزادها از نظر نوع:
همزاد آتشین (ازنوع آتش)
همزاد بادی (از نوع باد)
همزاد خاکی (از نوع خاک)
همزاد آبی (از نوع آب)

انواع همزادها از نظر خلق و خو:

همزاد خوب:
این نوع همزاد خوبی‌ها و نیکی را به شخص برابر خود جاری می‌کند.

همزاد بد:
این همزاد بدی‌ها را به سمت شخص برابر خود می‌آورد.

همزاد برابر:
این نوع همزاد رفتار و خلق و خویی همانند و برابر با شخص دارد و هیچ تاثیری بر زندگی او ندارد.

این همزاد چیست؟
این نوع جن همیشه در کنار انسان‌ها فقط می‌تواند زندگی کند، ولی نه قابل رویت است و نه قابل احساس و کاری هم به کار آدم ندارد تا زمانی که انسان برای آن مشکل درست کند و با گرفتن دعای دفع همزاد بد قوی، از ما دور می‌شود و یک مدت دورادور منتظر است تا دعا از شما دور شود و بتواند به جایگاه خود برگردد.

شاید شنیده باشید که هنگام ریختن آب جوش روی زمین و جایی و یا آب روی آتش ریختن بسم الله بگویید. همانطور که گفتیم همزادها دور و بر ما وجود دارند، اما ما نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم؛ بنابراین ممکن است روی آن‌ها بریزیم و به آن‌ها آسیب برسانیم و یا حتی آن‌ها را بکشیم و این باعث می‌شود که آن‌ها ما را اذیت کنند. با گفتن بسم الله آن‌ها را از اطراف خود دور می‌کنیم.

نوشتن دعای دفع همزاد بد قوی، کار هر کسی نیست و باید قدرت و توانایی نوشتن آن دعا را داشته باشد تا اثر کند. یعنی اگر دعانویس قدرت کافی در مبارزه با همزاد بد را نداشته باشد، شکست می‌خورد و همزاد بد قویتر می‌شود و بدتر با شما دشمنی می‌کند. حتما باید دقت کنید که دعانویس شما پیشینه قوی داشته باشد و پدر و اجداد آن‌ها هم اینکاره بوده باشند. به این صورت قدرت بیشتری پیدا می‌کند.آمده است که اگر دعا نویس سادات باشد بهتر اثر می‌کند.

مزاحمت‌های همزادها:
مزاحمت‌های اجنیان به صورت‌های گوناگون است:

خواب را از شخص می‌گیرد و به تعبیر علمای علوم غریبه «عقد النوم» شده است.

انسان را از لذت زناشویی دور می‌کند.

بستن به صورتی است که مذکر متمایل به مؤنث یا مؤنث متمایل به مذکر نمی‌شود؛ این را بخت بستگی می‌گویند.

 روابط خواستگارها را به هم می‌زند (از روی حسادت).

در تمام کارهای طرف گره ایجاد می‌کند.

 روزی شخص را کم می‌کند.

 بیماری‌های متعدد برای شخص به وجود می‌آورد. طوری که پزشک با آزمایشات هم متوجه بیماری نمی‌شود.

 اراده را از شخص می‌گیرد و هیچ کاری را نمی‌تواند به پایان برساند.

البته خیلی از افراد هم این موارد را دارند، ولی همزاد ندارند بلکه توسط شخصی سحر می‌شوند و تمام این حالات در شخص بوجود می‌آید. زیرا در سحر هم دقیقا اجنه دخالت دارند.

گاهی تصرفات جنیان بستگی به عمل شخص دارد مانند زنی که خواسته یا ناخواسته بدون گفتن نام خدا آبی را در مکانی که مسکن اجنیان یا اطفال آن‌ها و یا پیران و جوانان آنان است می‌ریزد که باعث صدمه بر آنان می‌شود که در این صورت جن‌ها دست به انتقام می‌زنند مثلاً نمی‌گذارند آن فرد بچه دار شود. در همان ابتدای انعقاد نطفه بچه را سقط می‌کنند که برای این فرد لازم است چله بُری شود.

آمدن کلمه‌ی قرین به معنای همزاد در قرآن:
کلمه‌ی قرین چند بار در قرآن آمده است و به معانی مختلف از جمله دوست، همنشین یا همراز ترجمه شده است. اما همه‌ی سوره‌هایی که در آن‌ها کلمه‌ی قرین آورده شده است مقصود همزاد نیست. تنها در دو سوره از قرآن کریم (سوره زخرف و سوره ق) می‌توان تعریف مناسبی برای همزاد پیدا کرد. در سوره‌ی زخرف می‌خوانیم:

وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ (۳۶) وَإِنَّهُمْ لَیَصُدُّونَهُمْ عَنِ السَّبِیلِ وَیَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ (۳۷)

ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﻳﮕﺮﺩﺍﻥ ﺷﻮﺩ ﺷﻴﻄﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﻭ ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﻴﻢ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻗﺮﻳﻦ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ. (۳۶) ﻭ ﺁﻧﻬﺎ (ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ) ﺍﻳﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻳﺎﻓﺘﮕﺎﻥ ﺣﻘﻴﻘﻰ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. (۳۷)

در این دو آیه می‌خوانیم که شیاطین همراه کسی می‌شوند که از ذکر خداوند (نماز و قرآن) چشم پوشی می‌کنند. کلمه‌ی قرین در اینجا یعنی دوست و همراهی است که همیشه با فرد خواهد ماند. اکنون آیه‌های سوره‌ی "ق" که مرتبط با همزاد است را بررسی می‌کنیم:

وَجَاءَتْ کُلُّ نَفْسٍ مَّعَهَا سَائِقٌ وَشَهِیدٌ (۲۱) لَّقَدْ کُنتَ فِی غَفْلَهٍ مِّنْ هَٰذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَاءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ (۲۲) وَقَالَ قَرِینُهُ هَٰذَا مَا لَدَیَّ عَتِیدٌ (۲۳) أَلْقِیَا فِی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفَّارٍ عَنِیدٍ (۲۴) مَّنَّاعٍ لِّلْخَیْرِ مُعْتَدٍ مُّرِیبٍ (۲۵) الَّذِی جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَأَلْقِیَاهُ فِی الْعَذَابِ الشَّدِیدِ (۲۶) قَالَ قَرِینُهُ رَبَّنَا مَا أَطْغَیْتُهُ وَلَٰکِن کَانَ فِی ضَلَالٍ بَعِیدٍ (۲۷)

ﻭ ﻫﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺤﺸﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻭ ﺳﻮﻕ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﻰ ﺍﺳﺖ. (۲۱) (ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻄﺎﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ) ﺗﻮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ (ﻭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ ﺑﺰﺭﮒ) ﻏﺎﻓﻞ ﺑﻮﺩﻯ، ﻭ ﻣﺎ ﭘﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﺗﻮ ﻛﻨﺎﺭ ﺯﺩﻳﻢ، ﻭ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﭼﺸﻤﺖ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﺗﻴﺰ ﺑﻴﻦ ﺍﺳﺖ! (۲۲) ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﻤﻨﺸﻴﻦ ﺍﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (۲۳) (ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ:) ﺩﺭ ﺟﻬﻨﻢ ﺑﻴﻔﻜﻨﻴﺪ ﻫﺮ ﻛﺎﻓﺮ ﻣﺘﻜﺒﺮ ﻭ ﻟﺠﻮﺝ ﺭﺍ. (۲۴) ﺁﻥ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺷﺪﻳﺪﺍ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﻴﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﺘﺠﺎﻭﺯ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺩﺭ ﺷک ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪ (ﺣﺘﻰ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻰ ﺍﻓﻜﻨﺪ). (۲۵) ﺁﻥ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ (ﺁﺭﻯ) ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻴﻔﻜﻨﻴﺪ! (۲۶) ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻨﺶ ﺍﺯ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ ﻟﻜﻦ ﺍﻭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﺯﻯ ﺑﻮﺩ. (۲۷)

در آیات بالا می‌بینیم که در روز قیامت همراه هر انسانی دو نفر وارد دادگاه عدل الهی می‌شوند. قرین اول که از فرشتگان است می‌گوید این نامه اعمال اوست و آن را تقدیم خداوند می‌کند (هیچ گونه افشاگری نمیکند)، اما قرین دوم که از شیاطین است و مشخص است خوف از پروردگار دارد، سعی می‌کند همه چیز را به گردن انسان بیاندازد و می‌گوید من او را گمراه نکردم بلکه خودش در گمراهی به سر می‌برد.

منبع: بیتوته

۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 20434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha