حمایت مجلس از لغو قیمت گذاری دستوری خودرو / بورس کالا؛ بهترین گزینه برای قطع دست دلالان است

لغو قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو کشور باعث می شود ضمن ایجاد رقابت در صنعت، دست دلالان هم از بازار کوتاه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید رقابت‌پذیر در صنعت خودرو و رفع انحصار، همواره یکی از دغدغه‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان خودرو بوده است، گفت: صنعت خودروسازی در دنیا به سمت رقابت پیش می‌رود، در این میان واردات خودرو می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی کمک کند.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث مربوط به ساماندهی صنعت خودرو بر این موضوع تاکید دارد که این صنعت باید به سمت رقابتی شدن پیش رفته و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی حضوری فعال داشته تا کیفیت خودروها افزایش یابد.

وی در ادامه به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد بورس بهترین مکان برای عرضه خودرو باشد زیرا ضمن ایجاد رقابت در این صنعت، دست دلالان را کوتاه می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم در صنعت خودرو، قیمت گذاری است که نباید دستوری باشد. دولت نباید قیمت تعیین کند بلکه باید ضوابط و چارچوب قیمت را تعیین و بر اجرای قوانین نظارت کند.

وی عنوان کرد: با عرضه خودرو در بورس از افزایش قیمت‌ها و حضور دلالان در این صنعت جلوگیری می‌شود زیرا صنعت خودرو کشور به دلیل قیمت‌گذاری‌ دستوری، با مشکلاتی مواجه و بازار از کنترل خارج شده است، به همین دلیل تنها راه نجات این صنعت و بازار عرضه آن در بورس کالا است به شرط آنکه زیرساخت‌های بازار سرمایه برای این کار آماده باشد.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 20642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha