آخرین اخبار از زلزله ۵.۷ ریشتری شهرستان کوهرنگ/خسارت زلزله به ۲۲۶ روستا و شهر+تصاویر

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ را لرزاند.

  زمین لرزه چلگرد در شهرستان‌های  فارسان، اردل، بروجن و کیار نیز احساس شده است.

این زمین لرزه در ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

هنوز اطلاعاتی از محل وقوع حادثه به دست نرسیده است.

اعزام تیم ارزیاب اولیه به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یک گروه امدادی ارزیاب اولیه با هماهنگی فرمانداری کوهرنگ به منطقه زلزله زده مرز بین این استان و استان خوزستان اعزام شد.

او افزود: تاکنون گزارش موثقی در خصوص خسارت زلزله صبح امروز در حوالی شهر چلگرد گزارش نشده است، اما تیم ارزیاب برای بررسی بیشتر موضوع به منطقه اعزام شده است.

کیانی اضافه کرد: از آنجاکه منطقه کوهستانی است و جمعیت کمی در این منطقه ساکن است احتمال اینکه خسارت سنگینی به بارآمده باشد وجود ندارد و امید می‌رود تلفات جانی نیز در پی نداشته باشد.

برخی خانه‌های روستایی و شهری در کوهرنگ دچار خسارت شدند

مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری در حوالی شهر چلگرد، اظهار داشت: بزرگی این زمین‌لرزه منجر به ورود خسارت به برخی خانه‌های روستایی و شهری در شهرستان شده است.

زمانپور اضافه کرد: تاکنون خسارت جانی ناشی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است، اما خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی وارد شده که در حال ارزیابی و برآورد خسارت‌ها هستیم.

او ادامه داد: بزرگی زمین‌لرزه به حدی بوده است که در تمامی شهرستان احساس شده و برخی مردم مناطق روستایی و شهری از خانه‌های خود خارج شده‌اند.

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد

یک مصدوم در زلزله بخش بازفت

سروش ظاهری بخشدار بازفت گفت: زلزله در بخش بازفت تا کنون یک مصدوم داشته است.

او افزود: بقیه خسارت های مالی است که به ساختمان ها و محل های نگهداری احشام وارد شده اما در حال حاضر از میزان خسارتها اطلاعاتی در دست نیست.

مصدومیت ۸ نفر در پی زلزله شهرستان کوهرنگ/ بالگرد اورژانس آماده اعزام است

رئیس مرکز اورژانس و معاون حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با اشاره به رسیدگی به ۸ مصدوم زلزله در شهرستان کوهرنگ توسط کارشناسان اورژانس گفت: اقدامات لازم برای اعزام بالگرد و اتوبوس اورژانس از مرکز استان به کوهرنگ فراهم شده است.

محمد حیدری گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در شهرستان کوهرنگ کلیه پرسنل اورژانس در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و تا کنون به ۸ مصدوم این حادثه توسط تیم فوریت‌های پزشکی رسیدگی شده است، اما همگی به صورت سرپایی بوده و مصدومیت شدیدی نداشته‌اند.

رئیس مرکز اورژانس و معاون حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم برای اعزام بالگرد و اتوبوس اورژانس از مرکز استان به کوهرنگ فراهم شده و در صورت نیاز سریعا اعزام خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمبولانس‌های اورژانس به همراه کارشناسان برای ارزیابی وضعیت و کمک به مصدومین در شهرهای نزدیک به کانون زلزله مستقر شده‌اند.

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد را لرزاند

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد

اعلام آماده باش مدیریت بحران خوزستان به سراسر استان خوزستان

شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به زمین لرزه صبح امروز گفت : به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

وی بیان کرد: گروه‌های ارزیاب نیز به نقاط مختلف برای بررسی هر گونه خسارت وارده اعزام شده اند.

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد

زلزله چلگرد در اصفهان خسارتی نداشت

 منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زمین لرزه چهارمحال و بختیاری،صبح امروز در مناطق غربی استان اصفهان و شهر اصفهان احساس شد اما این زمین لرزه در اصفهان خسارتی نداشت.

او افزود:این زلزله به صورت لرزه در ساختمان‌های فولادشهر، زرین‌شهر، مناطق غربی، جنوب غرب و مرکزی استان اصفهان توسط ساکنان احساس شد و برخی از آن‌ها از ترس از منزل بیرون آمدند.

زلزله  ۵.۷ ریشتری چلگرد

احتمال ریزش کوه در زلزله چلگرد

قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:در منطقه وقوع زلزله کوهستانی است و احتمال وقوع ریزش کوه وجود دارد.

او ادامه داد:چهار استان اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و خوزستان در آماده باش هستند.

مقدم افزود:می دهیم حدود ۲۰ روستای استان خوزستان خسارت دیده باشند.روستاهای نزدیک محل مرکز زلزله حتما دیوار ها ترک خورده اند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد:تیم های ارزیاب از خوزستان و ۷ تیم از کهگیلویه و بویر احمد به محل اعزام شدند و امداد هوایی نیز در محل مستقر شده است تا میزان خسارت را ارزیابی کنند.

ریزش کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا

به دنبال وقوع زلزله در شهرستان کوهرنگ، کوه در محور اصلی بازفت به اندیکا ریزش کرد .

رحم خدا غیبی مدیر راهداری بازفت از رانندگان خواست تا پاکسازی کامل با احتیاط رانندگی کنند.

ریزش کوه

زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد را لرزاند/اعزام تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ

اعزام ۱۰ تیم امدادی ارزیابی زمینی و یک تیم هوایی به منطقه زلزله زده

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ تیم امدادی ارزیابی زمینی و یک تیم هوایی به منطقه اعزام شده است.

او با بیان اینکه گزارش‌هایی مبنی بر خسارت مسکونی و زیربنایی داشته ایم افزود:ارزیابی دقیقی با توجه به کوهستانی بودن منطقه زمان بر است.

کیانی گفت: این منطقه ۳۸ روستا با جمعیت ۱۰ هزار نفر دارد که با توجه به سخت گذر بودن منطقه و کوهستانی بودن آن برآورد میزان خسارت طول می‌کشد.

بازفت

بازفت2

بازفت3

رییس‌جمهوری آخرین وضعیت زمین‌لرزه کوهرنگ را پیگیری کرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در تماسی از دفتر رییس‌جمهوری، پیام آیت‌الله رئیسی برای پیگیری اقدامات انجام شده درخصوص زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ ابلاغ شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین وزیر کشور در تماس تلفنی آخرین وضعیت زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ را پیگیری کرد.

اوافزود: خوشبختانه براساس گزارش‌های اولیه تاکنون خسارت جانی بر اثر زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است، اما تعدادی مصدوم گزارش شده است.

عباسی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ گروه ارزیاب برای مشخص کردن میزان خسارت‌های زمین‌لرزه کوهرنگ در منطقه حضور دارند و تا ساعتی دیگر مسئولان استان هم به منطقه اعزام خواهند شد.

او با اشاره به لرزیدن استان‌های خوزستان و اصفهان بر اثر زمین‌‎لرزه شهرستان کوهرنگ یادآور شد: براساس ارتباط برقرار شده با خوزستان، مشخص شد وضعیت این استان شبیه چهارمحال و بختیاری است.

عباسی اظهار داشت: بخشی از استان اصفهان هم بر اثر زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ لرزیده، اما در صورت بروز خسارت، به‌طور یقین میزان آن کمتر از خسارت در مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسلام رییسی

اعزام ۱۰۰ نیروی تخصصی جمعیت هلال‌احمر به شهرستان کوهرنگ

ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ نیروی تخصصی از جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی به اهالی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ اعزام شده است.

او افزود: خدمات‌رسانی به ۱۰ هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده کوهرنگ آغاز شد.

کیانی گفت: دربرگیری زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ شامل ۳۸ روستا با بیش از یک‌هزار خانوار جمعیت در قالب چهار هزار و ۱۴۴ نفر و همچنین افزون‌بر پنج هزار نفر جمعیت عشایری مستقر در منطقه و یا در حال کوچ هستند.

کیانی تصریح کرد: ۴۰ درصد خانه‌های روستایی مستقر در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ در بافت فرسوده قرار دارد که برخی از منازل مسکونی آن تخریب و دچار خسارت شده‌اند.

او یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در این زمین‌لرزه تاکنون به سه مصدوم خدمات‌رسانی کرده که ۲ نفر از این مصدومان به‌صورت سرپایی درمان و یک نفر به مرکز بهداشتی و درمانی چمن‌گُلی مرکز بخش بازفت اعزام شد.

کیانی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ هفت دستگاه آمبولانس، ۶ دستگاه وانت کمک‌دار، یک دستگاه کامیونت، یک دستگاه خودرو ارتباط بی‌سیم و ۱۰۰ نیروی تخصصی به شهرستان کوهرنگ اعزام کرده است.

اسکان اضطراری برای مردم مناطق زلزله‌زده کوهرنگ

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی و شهری شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده و امکان سکونت در آن وجود ندارد، مقدمات لازم برای اسکان اضطراری این خانواده‌ها فراهم شده است.

او افزود: علاوه‌برآن میزانی از مواد غذایی مورد نیاز مردم تامین شده و به زودی بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

کیانی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ، مصوب شد تمامی دستگاه‌ها در شهرستان در حالت آماده‌باش باشند تا نتیجه نهایی تیم‌های ارزیاب‌ اعلام شود.

او اضافه کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در منطقه چمن‌گلی بازفت شهرستان کوهرنگ برگزار می‌شود و پس از آن با بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده، امدادرسانی به مردم و اسکان آن ها شتاب می‌گیرد.

مصدومان زلزله خوزستان افزایش یافت +تصاویر

 علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به ادامه فعالیت‌های تیم‌های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر خوزستان در روستاهای متأثر از وقوع زلزله امروز صبح منطقه قلعه خواجه، گفت: یک مصدوم مانده در زیر آوار در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم‌های امداد و نجات نیز برای امدادرسانی به دو مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شده اند.

خسارت زلزله ۵.۷ ریشتری در روستای بنه موسی خوزستان

تعداد مصدومان زلزله شهرستان کوهرنگ به ۱۱ نفر رسید

رئیس مرکز اورژانس و معاون حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: تعداد مصدومان زلزله شهرستان کوهرنگ به ۱۱ نفر رسید.

محمد حیدری افزود: دو نفر از مصدومان از ساکنان بخش بازفت هستند که پس از درمان اولیه در چمن گلی به بیمارستان اردل انتقال یافتند.
او گفت :۹ نفر دیگر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وقوع ۸ پس لرزه به دنبال زمین لرزه صبح امروز کوهرنگ

پس از زلزله ۵.۷ ریشتری در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری، هشت پس لرزه نیز اتفاق افتاده است.

بر اساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، کانون سه پس لرزه از این تعداد، در ساعات ۶:۲۵ صبح با بزرگی ۲.۹ ریشتر، ۹:۳۵ دقیقه صبح با بزرگی ۲.۷ ریشتر و ۱۰:۰۲ صبح با بزرگی ۲.۶ ریشتر چلگرد بوده است.

کانون بقیه پس لرزه ها، قلعه خواجه در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

اعلام آمادگی گروه‌های جهادی برای اعزام به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های جهادی استان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و امداد و نجات آمادگی خود را برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان اعلام کرده‌اند.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی به بازدید میدانی سردار پاسدار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از مناطق زلزله‌زده اشاره و تاکید کرد: حجم خسارت به مکان‌های آسیب‌دیده در حال برآورد است و خدمات‌رسانی به زلزل‌زدگان براساس گزارش‌های کارشناسی انجام می‌‍شود.

او با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری پس از بررسی منطقه و استعلام گزارش‌های کارشناسی به منطقه افزود:  این نیروها در مناطق مختلف آماده پشتیبانی از گروه‌های جهادی در راستای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند.

سرهنگ فولادی یادآور شد: گروه‌های جهادی علاوه بر حفظ آمادگی خود برای اعزام به مناطق آسیب‌دیده، با بسیج سازندگی شهرستان‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

۲۰ روستای خوزستان از زلزله متأثر شدند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان صبح دوشنبه در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به ادامه فعالیت‌های تیم‌های ارزیاب و امدادرسان جمعیت هلال احمر خوزستان در روستاهای متأثر از وقوع زلزله امروز صبح منطقه قلعه خواجه اظهار کرد: خوشبختانه یک مصدوم مانده در زیر آوار در روستای بنه موسی با تلاش نجاتگران هلال احمر نجات یافت و تیم‌های امداد و نجات نیز برای امدادرسانی به دو مصدوم دیگر در روستای کموفه اعزام شده‌اند.

منازل روستایی خسارت دیده از زلزله

وی افزود: بنا بر گزارش‌های دریافتی ۲۰ روستا از این زمین لرزه متأثر شده و تاکنون روستاهای دره فرح، بنه شیرمحمد، سربازار، دهذیاک، للر، صالح ابراهیم، کموفه، بنه موسی، مازر، گلالک، چردف، سرگه، کتک، درب، چال منار، داورمه، دمه، دلی علیا، دشت گل، سرآهومی و شاهزاده عبدالله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز به هفت تیم افزایش یافت.

تخریب بخشی از قلعه تاریخی دهناش بر اثر زلزله

بخشی از قلعه تاریخی دهناش بر اثر زلزله چلگرد تخریب شد.

سروش ظاهری بخشدار بازفت گفت: بر اثر وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری صبح امروز در چلگرد قسمت‌هایی از قلعه تاریخی «دهناش» فرو ریخت.

او افزود: این بنای تاریخی در یکی از روستاهای منطقه عشایری بازفت بنام دهناش واقع شده است و تنها قلعه بجای ماننده در شهرستان کوهرنگ است.

دهناش

بررسی وضعیت شبکه هاو تاسیسات گازرسانی شهرستان کوهرنگ

جهانبخش سلیمیان سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از وقوع زمین لرزه صبح امروز بلافاصله کارشناسان این شرکت وضعیت شبکه ها، تاسیسات و انشعابات گاز منطقه را بررسی کردند.

او با بیان اینکه به زیر ساخت‌های شبکه گاز کوهرنگ آسیبی وارد نشده و اوضاع تحت کنترل است خاطر نشان کرد: برای اطمینان بخشی در اسرع وقت نسبت به نشت یابی و نشت گیری‌های احتمالی اقدام می‌شود.

استقرار ۱۶ گروه امداد و نجات در منطقه زلزله زده کوهرنگ

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت:۱۶ گروه چهار نفره برای کمک به مردم زلزله زده شهرستان کوهرنگ مستقر شدند.

او افزود: این گروه‌ها با ۱۰ دستگاه آمبولانس در منطقه حضور دارند.

کیانی گفت: سه دستگاه بالگرد اورژانس و جمعیت هلال احمر هم در منطقه استقرار یافتند.

به گفته سرپرست مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، همچنین ۱۰ گروه ارزیاب زمینی و ۲ گروه ارزیاب هوایی در منطقه فعال هستند.

خسارت زلزله به ۲۲۶ روستا و شهردر چهارمحال و بختیاری

زلزله امروز کوهرنگ به ۲۲۳ روستا و سه شهر در استان چهارمحال و بختیاری خسارت واردکرد.

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: زلزله به شهرهای چلگرد، چمن گلی و دو اب صمصامی خسارت زد.

او افزود: تاکنون خسارت جانی ناشی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است، اما خسارت‌هایی به مناطق شهری و روستایی وارد شده که در حال ارزیابی و برآورد خسارت‌ها هستیم.

منازل و تاسیسات روستایی شهرستان کوهرنگ دچار خسارت شده است

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه اکثر منازل روستایی در این شهرستان از خشت و گل هستند، گفت: به تمامی روستاها در این شهرستان خسارت وارد شده است، عموما منازل روستایی در این شهرستان از خشت و گل هستند و به علت بالا بودن شدت زلزله، منازل و تاسیسات روستایی خسارت وارد شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بیان کرد: بیش‌ترین خسارت به منازل در بخش بازفت این شهرستان وارد شده است، تیم‌های امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند و امدادرسانی در حال انجام است.

او خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده است، در صورت دستور استاندار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

هیچ مشکلی مبنی بر قطعی برق در مناطق زلزله زده وجود ندارد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضرهیچ مشکلی مبنی بر قطعی برق در مناطق زلزله زده کوهرنگ وجود ندارد.

مجید فرهزاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون هیچگونه خاموشی در منطقه کوهرنگ نداریم اظهار کرد: پنج گروه از کارشناسان شرکت برق استان، مشغول بررسی خسارت‌های احتمالی به تاسیسات برقرسانی در شهرستان کوهرنگ هستند.
او گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر وارد شدن آسیب به تاسیسات نرسیده است.

جبران خسارت‌های زلزله کوهرنگ از طریق مسوولان ملی پیگیری می‌شود

قدرت‌الله حمزهنماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: جبران خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه این شهرستان از طریق مسئولان ملی پیگیری خواهد شد.

او تاکید کرد: از همان دقایق ابتدایی وقوع زمین‌لرزه در شهرستان کوهرنگ، موضوع به‌صورت تلفنی از مسئولان ملی شامل معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران و برخی مسئولان استانی پیگیری شد.

حمزه افزود: قرار شد جمع‌بندی خسارت‌های وارد شده ناشی از زمین‌لرزه به بخش‌های مختلف شهرستان کوهرنگ اعلام و تا برای جذب بودجه و جبران آن از طریق مسئولان ملی پیگیری شود.

او تصریح کرد: البته علاوه بر پیگیری به‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه به بخش‌های مختلف شهرستان کوهرنگ، برای جبران خسارت‌های این زلزله در خوزستان نیز اقدام خواهد شد.

خسارت گسترده به تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی در شهرستان کوهرنگ

به دنبال وقوع زلزله صبح امروز در شهرستان کوهرنگ تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی شهرستان کوهرنگ به طور گسترده دچار آسیب شد.

احمدرضا محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون آب آشامیدنی روستای مورز قطع است و نیروهای این شرکت مشغول تلاش برای وصل شبکه هستند.

او افزود: زلزله باعث فرار آب چشمه‌های باغ چندار، مورز و دلداران شده و قطعی آب در این مناطق را به دنبال داشته است.

محمدی گفت: چشمه دزداران هم که تامین کننده آب آشامیدنی ۲۶ روستا و سه شهر صمصامی، دشتک و کاج است نیز با اُفت فشار و کدورت همراه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری گفت:همچنین آبدهی خط انتقال آب مجتمع هشت روستایی تبرک (شهر بازفت و روستاهای اطراف) نیز به دلیل ریزش کوه دچار آسیب شده و کاهش یافته است.

محمدی، آسیب به ابنیه و تاسیسات کلرزنی شهر چلگرد، روستای دهنو، تاسیسات مجتمع آبرسانی دشت زرین، تاسیسات آبرسانی روستای نصیرآباد، مخزن ذخیره آب شهرک تلورد، ایستگاه پمپاژ آب احمد آباد، مخزن ذخیره آب روستای سرآقا سید، ایستگاه پمپاژ سیلگاه، تخریب ایستگاه غلام آباد و دو ساختمان اداری در شهر چلگرد را از دیگر خسارت‌های زلزله امروز در شهرستان کوهرنگ اعلام کرد.

او افزود: سه گروه تعمیراتی در حال رفع مشکلات و وصل آب منطقه هستند . کارشناسان هم همچنان در حال بررسی دیگر خسارات هستند که به محض اتمام به اطلاع خواهد رسید.

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 20647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha