دیوید تیلور: حسن! پاریس منتظرت هستم + ویدیو

درست است که همه ایرانی‌ها آرزوی شکست دیوید تیلور مقابل حسن یزدانی را داشتند، اما این چیزی از بزرگی این کشتی‌گیر آمریکایی کم نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، قهرمان المپیک و برنده یک طلای رقابت‌های جهانی، ورزشکاری فوق‌العاده و البته خوش‌اخلاق است که صحبت‌های متواضعانه او درباره حسن یزدانی برای علاقه‌مند به کشتی در ایران همواره خوشایند بوده است؛ تیلور این‌بار پس از اتمام مسابقه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم و شکست مقابل حسن یزدانی، رودرروی دوربین فدراسیون جهانی کشتی به سوالات آن‌ها پاسخ داده و از کم و کیف کشتی‌اش با نابغه مازندرانی هم‌وزنش گفته است.

چیزی که او در صحبت‌هایش به آن اشاره می‌کند، قوی‌تر شدن حسن یزدانی پس از المپیک و زور بیشتر او در نبردی‌ست که انگار فرجامی جز پیروزی یزدانی برای آن نمی‌شد متصور بود؛ تیلور با اشاره به آینده‌ای که در پیش است، به همه ما یادآوری می‌کند که هیچ قهرمانی و هیچ پیروزی ابدی نیست، کما این‌که شکست‌ها بخشی از شغل همه ورزشکارانی است که در همه مسابقات ورزشی به میدان می‌روند.

این مصاحبه را بخوانید:

*از بچگی به مدال آوری فکر می‌کردم

بعد ازالمپیک تقریبا هشت هفته برای مسابقات جهانی وقت داشتیم. یعنی همان چیزی که برایش کل عمرت را صبر کردی. از وقتی بچه بودم و از خواب بیدار می‌شدم به مدال آوردن فکر می‌کردم. بنابراین، با این هیجان به این رقابت می‌آیم و مطمئنا به دنبال موفقیت هستم.

*شکست بخشی از مسابقه است

بعد از آن رقابتی که همینقدر سخت بود فقط جای اسم‌ها عوض شده بود. باید خودت را به چالش می‌کشیدی اما همانطور که آمار نشان می‌دهد کشتی آزاد مردان در مسابقات قهرمانی جهان فقط دوبار مدال طلا گرفته است. هیجان زده بودم که میتوانم رقابت کنم. شکست خوردن سخت بود اما این هم جزئی از رقابت است. من هشت هفته پیش هم بازی کردم و آنجا هم هیجان انگیز بود چون من موفقیت‌های زیادی را در زندگی‌ام تجربه کردم. شکست های بدی هم داشتم اما این هم جزئی از بازی و تمرینات است و باید بر سختی‌ها غلبه کرد باید از قله بالا رفت. هیچ وقت نباید فکر کنی همیشه در صدر هستی هیچ وقت هم نباید فکر کنی در قعر می‌مانی. مطمئنا من در صدر بودن را دوست دارم اما این هم بخشی از فرآیند است. قطعا روزهای بهتری در انتظار ماست.

*یزدانی بعد از المپیک سر سخت‌تر شده بود

این دیدار همیشه سخت است و فکر می‌کنم امتیاز این مسابقه هرچیزی که باشد همیشه رقابتی و سخت هستند. هر کدام‌شان همینطور هستند و فقط نوع‌شان متفاوت است. او یک سری تغییرات انجام می‌دهد و من هم یک سری تغییرات انجام می‌دهم. می‌دانستم که در این بازی بعد از المپیک او خیلی سخت تر تلاش خواهد کرد تا شکستم بدهد. توانست در این بازی این کار را انجام دهد و شرایط عوض شد. من کمی از این شکست ناراحت هستم. وقتی ۰-۴  عقب بودم حتی پای او را هم نمیشد گرفت. با خودم فکر کردم باید زیرگیری کنم و سریع بار انداز بزنم. دودقیقه مانده بود و بستگی به زمان دارد. می‌توانستم خاکش کنم چون این لحظات هستند که تغییر ایجاد می‌شود. توانستم خاکش کنم. دو دقیقه وقت مانده بود. تلاش کردم که دوباره خاکش کنم. اما نشد. یک تلاش دیگر هم کردم اما نشد کاری که در المپیک کردم را تکرار کنم.

*مسابقات زیادی پیش روی ماست

هر دوی ما جایی نمی‌رویم. سال ۲۰۲۴ در پاریس یک گام بزرگ دیگر برای هر دو ماست. بدون شک آنجاهم با هم رقابت می‌کنیم. در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم رقابت خواهیم کرد. بارها گفته‌ام هربار تمرین می‌کنم به کشتی با یزدانی و تمام کسانی که با آن‌ها روبرو می‌شوم و عالی هستند فکر می‌کنم. اجازه نمی‌دهم این شکست تکرار شود.

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 20673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      2 0
      شما عضلات گردن حسن و ببین دیگه چیزی نمیشه گفت