تیم ملی فوتبال ایران - امارات / لشکرکشی یاران سردار برای فتح جعلی‌ها! + جدول

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در چارچوب هفته سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فوتبال ایران که با هدایت دراگان اسکوچیچ کروات از ۲ بازی قبلی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۲ پیروزی کسب کرده است، در سومین بازی باید به مصاف تیم ملی امارات برود.

مرد کروات برای این دیدار بازیکنان را به شرح زیر به تیم ملی دعوت کرد:

دروازه‌بانان: 

علیرضا بیرانوند- بوآویستای پرتغال

امیر عابدزاده- پونفرادینای اسپانیا

پیام نیازمند- پورتیموننزه پرتغال

مدافعان:

محمدحسین کنعانی زادگان- الاهلی قطر 

شجاع خلیل‌زاده- الریان قطر

مجید حسینی- کایسری اسپور ترکیه

سیاوش یزدانی- استقلال تهران

صادق محرمی- دیناموزاگرب کرواسی

احسان حاج صفی- آاِک آتن یونان

امید نورافکن- سپاهان اصفهان

میلاد محمدی- آاِک آتن یونان

صالح حردانی- فولاد خوزستان

هافبک‌ها: 

سعید عزت اللهی- وایله دانمارک

میلاد سرلک- پرسپولیس تهران

احمد نوراللهی- شباب الاهلی امارات

سامان قدوس- برنتفورد انگلیس

وحید امیری- پرسپولیس تهران

علی قلی زاده - شارلوای بلژیک

علیرضا جهانبخش- فاینورد هلند

مهدی ترابی- پرسپولیس تهران

یاسین سلمانی- سپاهان اصفهان

 مهاجمان:

مهدی طارمی- پورتوی پرتغال

سردار آزمون- زنیت روسیه

کریم انصاری‌فرد- آاِک آتن یونان

کاوه رضایی- لوون بلژیک

مهدی قائدی- شباب الاهلی امارات

میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی از پرسپولیس با کسب سه سهمیه، بیشترین تعداد بازیکن یک باشگاه داخلی را در لیست تشکیل می دهند و استقلال تهران نیز تنها سیاوش یزدانی را به عنوان نماینده آبی‌پوشان در جمع ملی‌پوشان دارد. یاسین سلمانی  همراه با امید نورافکن از سپاهان در جمع اردونشینان حضور خواهند داشت و صالح حردانی هم که در تابستان تصمیم به ماندن در فولاد گرفت، توانست اسکوچیچ را مجاب به دعوت دوباره برای حضور در اردوی تیم ملی ایران کند.

لیگ برتر ایران در کوران رقابت‌های باشگاهی اروپا و و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، به خاطر بازی‌های تیم ملی و با برنامه‌ریزی سازمان لیگ تعطیل است.

تیم ملی فوتبال امارات با هدایت فان مارویک هلندی در رنکینگ ۶۹ فیفا قرار دارد و در بازی خانگی به دنبال پیروزی است.  بهترین رتبه اماراتی‌ها ۴۰ دنیا در سال ۱۹۹۸ بوده است  و بدترین رتبه آن‌ها نیز به رده ۱۳۸ در سال ۲۰۱۲ برمی گردد.

بهترین گلزن حریف ایران علی مبخوت است که در باشگاه الجزیره امارات بازی می‌کند و با ۷۷ گل ستاره این تیم است.  بیشترین بازی هم ال تلیانی با ۱۶۱ بازی در کارنامه دارد.

اماراتی‌ها در ۹ بازی اخیر رسمی و دوستانه ۶ برد و ۳ مساوی کسب کرده اند و بدون باخت هستند. فن مارویک روی نیمکت تیم ملی امارات ۴ مربی هلندی دارد و در کنار آن‌ها ۲ مربی اماراتی نیز حضور دارند که در پست‌های مربی بدنساز و مربی دروازه بان‌ها فعالیت می‌کنند.

در لیست بازیکنان دعوت شده برای بازی با ایران و عراق نام هیچ لژیونری دیده نمی‌شود. علی خصیف با ۳۴ سال ۵۹ بازی ملی دارد و با تجربه‌ترین دروازه بان این تیم محسوب می‌شود.

محمد برغش هم در این بازی به دلیل مصدومیت حضور ندارد و  ولید عباس، کاپیتان این تیم، بازیکن الاهلی امارات است و همبازی قائدی و نوراللهی محسوب می‌شود.

امارات در ۲ بازی قبل یک گل زده است.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات تا کنون ۱۶ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این ۱۶ بازی، ۱۲ پیروزی برای تیم ایران، یک پیروزی برای امارات و ۳ تساوی بوده است. ایران ۲۴ گل زده و سهم تیم امارات ۴ گل بوده است.

۴ بازی اول این ۲ تیم با برتری ایران به پایان رسیده اند و تیم امارات در پنج بازی اول برابر ایران موفق به گلزنی نشده بود. بهترین برد تیم ایران برابر امارات کسب پیروزی ۳ بر صفر و بهترین برد تیم امارات هم برابر ایران کسب نتیجه ۳ بر یک بوده است.

آخرین بازی ۲ تیم نیز در جام ملت‌های آسیا بود که شاگردان اسکوچیچ با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسیدند.  

کریستوفر جیمز بیث ملقب به کریس بیث، داور استرالیایی قاضی دیدار ایران و امارات است که با آنتون شتینین و جورج لاکریندیز قضاوت این دیدار حساس را بر عهده خواهند داشت. جاناتان باریرو، داور چهارم این بازی است و روبرت ایوان نیز داور VAR است که همگی اهل کشور استرالیا هستند.

 بیث متولد ۱۹۸۴ است و از سال ۲۰۱۱ به لیست داوران بین المللی فیفا اضافه شد. بیث در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ داور دیدار معروف ایران و ژاپن در مرحله نیمه نهایی آن رقابت‌ها بود. همان مسابقه‌ای که  بازیکنان تیم ملی به امید اعلام خطا از سوی کریس بیث به سمت این داور هجوم بردند و در ادامه ژاپن از این غفلت نهایت بهره را برد و دروازه ایران را باز کرد و در نهایت شاگردان کی روش با نتیجه ۳ بر صفر بازنده شدند.

کریس بیث، داور دیدار ایران و ژاپن در این صحنه و پس از استفاده از VAR و بازبینی تصاویر صحنه برخورد توپ به دست مرتضی پورعلی گنجی، یک خطای پنالتی به سود چشم بادامی‌ها اعلام کرد.  

این داور استرالیایی داور چهارم یکی از بدترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران هم بود. در دیدار ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ که بنجامین ویلیامز داور وسط آن دیدار بود، بیث به عنوان داور چهارم بارها مورد اعتراض کی روش قرار گرفت. اخراج سختگیرانه مهرداد پولادی در نیمه اول کار را برای ایران سخت کرد و در نهایت پس از تساوی ۳-۳ در پایان ۱۲۰ دقیقه، ایران در ضربات پنالتی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

دیدار ایران و امارات ساعت ۲۰:۱۵ روز پنج‌شنبه ۱۵ مهرماه در دبی برگزار می‌شود.  فوتبال ایران و امارات به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده و نام جعلی که امارات روی لیگ خود گذاشت، حدود یک دهه با هم ارتباطی نداشته اند و بازیکنان ایرانی از سال ۲۰۱۲ در این کشور بازی نمی کردند تا این که احمد نوراللهی و مهدی قائدی به شباب الاهلی پیوستند تا باز هم پای بازیکنان ایرانی به امارات باز شود.

بعد از انجام دومین هفته بازیها، جدول گروه A به صورت زیر است:

پس از این بازی، تیم ملی فوتبال کشورمان در تهران، میزبان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری مسابقات ایران را به صورت دقیق اعلام کرده است:

پنجشنبه ۱۵ مهر: امارات - ایران / استادیوم زعبیل شهر دبی؛ ساعت ۲۰:۱۵

سه‌شنبه ۲۰ مهر: ایران - کره جنوبی / استادیوم آزادی؛ ساعت ۱۷:۰۰

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند - محمدحسین کنعانی زادگان - شجاع خلیل زاده - امید نورافکن - صادق محرمی - سعید عزت اللهی - احسان حاج صفی - علیرضا جهانبخش - مهدی طارمی - سردار آزمون - وحید امیری

برنامه کامل مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

جدیدترین فهرست برترین گلزنان تیم ملی فوتبال ایران

وب‌سایت رسمی مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ 

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 20709
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha