افت  ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام یک دست سرخ پوش شد + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۲ هزار و ۱۸۴ افت داشت. بازار امروز را با افت یکپارچه قیمت ها و سرخپوشی نماگرها آغاز کرد اما در دقایقی از بازار افزایش تقاضا و تحرکات در کف قیمتی نمادهای بزرگ و شاخص ساز مشهود بود. در نهایت بازار در مدار منفی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه شنبه ( ۲۰ مهر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۱۲ هزار و ۱۸۴ افت داشت.

بازار امروز را با افت یکپارچه قیمت ها و سرخپوشی نماگرها آغاز کرد اما در دقایقی از بازار افزایش تقاضا و تحرکات در کف قیمتی نمادهای بزرگ و شاخص ساز مشهود بود. در نهایت بازار در مدار منفی به کار خود پایان داد.

گروه فراورده های نفتی یک پارچه افت قیمت را تجربه کردند. شبندر با بیش از ۲۴۲ میلیون حجم معامله و افت ۴ درصدی پرحجم ترین سهم گروه شد. نمادهای شبریز و شپنا با صف فروش بسته شدند.

گروه خودرو و قطعات همسو با کلیت بازار پرعرضه دادوستد شدند. بزرگان گروه خودرو و سایپا در کف قیمت روزانه خود بسته شدند نمادهای خنصیر و خعمرا صف خریدی های قطعاتی بودند.

بانکی ها  هم با نوسانات منفی همراه بودند پرحجم های گروه، دی، وتجارت، وبملت در حوالی ۳ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. نمادهای سمایه، وسالت صف خریدی، وپست صف فروشی گروه شد.

گروه فلزات اساسی با افت قیمت دادوستد شدند. بزرگان گروه فولاد و فملی در نزدیکی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. نماهای فجهان و فافزا در سقف قیمت روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. حمل و نقلی ها و برقی ها بافشار فروش یکپارچه قرمز دادوستد شدند. گروه های دارویی، سیمانی، غذایی و شیمیایی با افزایش عرضه و معاملات منفی همراه بودند.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد ولیز با رشد ۵ درصدی در قیمت ۲۲۴ تومان و صف خریدی ۱۴ میلیونی نماد شکام با رشد ۵ درصدی در قیمت ۳.۲۷۳ تومان و صف خریدی ۹ میلیونی اشاره کرد.  

افت  ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد افت کرد و به رقم ۴۰۱ هزار  واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۵۶۱ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، شستا، فولاد، فملی، کگل، شپنا، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر  روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی کیمیاتک، فسبزوار، برکت، شستا، شبندر، شپنا، لپارس از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۵۰ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۴۸۴  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۹۲ میلیون معامله به ارزش حدودی ۶ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، صبا، شگویا، ذوب، فرابورس، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، دی، مدیریت، زاگرس، آریا، صبا است.

انتهای پیام. /

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 20895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha