رمزگشایی از سفر احمدی نژاد به دبی

محمدی با اشاره به نقش و جایگاه ایران در منطقه افزود: احمدی نژاد طی دوره ریاست جمهوری خود شخصیت کاریزماتیکی در منطقه داشته است و این باور را ایجاد کرده که پیام هایش برای منطقه ثبات بخش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از برنا، محمود محمدی، سخنگوی اسبق  وزارت خارجه  در رابطه با "اهمیت سفر احمدی نژاد به دبی" گفت: اگر چه سفر غیر رسمی دکتر  احمدی نژاد  به منظور شرکت در اکسپو  دبی  است اما با رمز گشایی از این سفر ، این گونه استنباط می‌شود که سفر ایشان بدون دستاورد نخواهد بود.

وی اضافه کرد  با توجه به پیام صلح، دوستی و همکاری که احمدی نژاد با حضور خود در اکسپو دبی مطرح کرد، این سفر یک همسویی قوی را در   سیاست خارجی  ایران در منطقه و بین همسایگان با مبنای مودت و همکاری همراه خواهد داشت.

محمدی به وجهه خوب احمدی نژاد در بین مردم  کشورهای مسلمان و نفوذ و شناخت او از منطقه اشاره کرد و گفت: در این سفر دیدارهایی هرچند غیر رسمی  با مقامات صورت می‌گیرد، که دستاوردهای خوبی برای کشور به ارمغان خواهد آورد. 

او ادامه داد: یکی از دستاوردهای سیاسی سفر احمدی نژاد  فراخوانی در جهت صلح و دوستی و همکاری و هم افزایی در منطقه است، و جنبه دیگر به موضوعات اقتصادی می‌توان اشاره کرد. به این معنا که حافظهٔ سیاسی و تسلّط ذهنی  محمود احمدی نژاد  بر موضوعات  خلیج فارس  می‌تواند به کمک شرایط کشور بیاید و منافع ملّی ما را در موارد متعدّدی از جمله موضوع صادرات  گاز  بیش از تصوّر محقّق کند.

محمدی با اشاره به  نقش و جایگاه  ایران  در منطقه افزود: احمدی نژاد طی دوره  ریاست جمهوری  خود شخصیت کاریزماتیکی در منطقه داشته است و این باور را ایجاد کرده که پیام هایش  برای منطقه  ثبات بخش است.

نماینده اسبق  مجلس  بیان کرد: سفرهای خارجه  برخی از شخصیت‌های شناخته شده که شرایط کشور را می‌دانند و از ظرفیت‌ها و توانمندی  منطقه آگاه هستند و با مقامات منطقه مراوداتی دارند طبعا می‌تواند در جهت صلح و دوستی و هم‌افزایی نقش مفیدی داشته باشد و سفر احمدی نژاد دستاورد  خوبی  به ارمغان خواهد آورد. 

سفیر اسبق ایران در  الجزایر  در پاسخ به این سوال که ممکن است سفر احمدی نژاد سفری بی بازگشت باشد؟ افزود: این یک ارزیابی غلط از شخصیت احمدی نژاد و تحلیلی بد بینانه است. درست است که سالها احمدی نژاد  با انتقاد به پاره‌ای از سیاست دولت‌ها و حکومت در جهت مطالبات مردم نقش موثر ایفا کرده است، اما این دلیل نمی‌شود که چنین قضاوتی در خصوص او صورت گیرد.

وی افزود: نه تنها احمدی نژاد بلکه روزنامه نگاران و سایر سیاستمداران نیز نقدهایی بر سیاست‌ها در  جمهوری اسلامی  دارند، اگر این نقدها درست باشد می‌تواند به بهبود وضعیت و اعتماد عمومی کمک کند و اگر درست نباشد فرد باید پاسخگو باشد زیرا ماهیت و خاصیت یک  نظام جمهوری  این است که به مشارکت مردم و دیدگاه و مطالبات آنها اهمیت دهد.

۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 20998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha