خطر از بیخ گوش پرهام مقصودلو گذشت! / از قرعه اسرائیل تا قهرمانی در لیگ شطرنج اسپانیا / اختصاصی

سایت خبری مورنینگ اسپرس در یک گزارش مدعی شد پرهام مقصودلو در رقابتهای لیگ اسپانیا با تغییر ترکیب از پیکار با نماینده اسرائیل رهایی یافته است.

سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبر قهرمانی تیم کاستا کالیدا در رقابتهای لیگ شطرنج اسپانیا به خاطر عضویت پرهام مقصودلو استاد بزرگ ایرانی شطرنج جهان مورد توجه قرار گرفت. پرهام مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۰۱ در این مسابقات حضور داشت در دور هفتم و آخر این رقابت‌ها مقابل سارین هندی با ریتینگ ۲۶۵۲ قرار گرفت و به تساوی رضایت داد. ملی‌پوش شطرنج ایران در این رقابت‌ها برای تیم کاستا کالیدا بازی می‌کرد. تیم او در دور هفتم به پیروزی رسید و جام قهرمانی را به نام خود کرد.مرد شماره یک شطرنج ایران در لیگ شطرنج اسپانیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست ۵ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. مقصودلو در لیگ اسپانیا به ۳ پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست دست پیدا کرده است.
اما سایت مورنینگ اکسپرس MORNINGEXPRESS در گزارشی مفصل از خطر برخورد با حریف اسرائیلی مقابل پرهام مقصودلو صحبت کرده است . این سایت در گزارش خود ابتدا به مقدمه ای درباره عدم رویارویی ورزشکاران ایران با نمایندگان اسرائیل در میادین ورزشی اشاره کرده و گفته " این بار در شهر تولیدو اسپانیا که کانون همزیستی ۳ آیین مسیحی ، اسلام و یهودی می باشد یک بار دیگر این اتفاق روی داده است" . این گزارش که با عنوان " ایران به توصیه آلفونسو ایکس توجه نکرد" به متنی از کتاب ۱۲۸۳ آلفونسو ایکس ال سابیو اشاره کرده که در آن شطرنج را وسیله ای برای همزیستی مسالمت آمیز ادیان سه گانه بالا دانسته است. 
این سایت در ادامه مدعی شده که تیم کاستا کالیدا برای عدم رویارویی پرهام مقصودلو با شطرنج باز اسرائیلی Borís Guélfand دست به تغییر ترکیب خود زده است. گفته می شود که بعد از مشخص شدن برنامه مسابقات مرحله نهایی لیگ شطرنج اسپانیا ، پرهام مقصود لو برای عدم رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس ، جای خود را با دیوید آنتون هم تیمی اش عوض کرده است. مورنینگ اکسپرس همچنین آورده که دیوید آنتون در توجیه اقدام خود گفته " خیلی فرق نمی کرد که من در دور اول یا دوم مسابقه بدهم یا پرهام مقصود لو . این تغییر ترکیب تاثیری در قدرت تیم ما نداشت " 
مورنینگ اکسپرس در ادامه این گزارش مفصل به بیان سوابق عدم رویارویی شطرنج بازان ایرانی با اسرائیل و دلایل سیاسی آن پرداخته است.  
 

۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 21097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha