به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، رسانههای مجازی و تولید محتوا تا این لحظه از سال میلادی جدید همچنان مقام نخست را در زمینۀ فرصتهای بازاریابی به خود اختصاص دادهاند. این نتیجه برای تمام سنین و سطوح مهارتی بازاریابها یکسان است.
نمودار مقایسه ای بازاریابی در حوزه های مختلف ارز دیجیتال به شرح ذیل است:
با اینوجود متاورس (Metaverse) عضو جدید این جمع است. نظرسنجی فوق حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) تقریبا ۶۱ درصد از تمام بازاریابها علاقمند به حضور در پلتفرمهای متاورسی هستند. این اشتیاق به حضور در متاورس دربین بازاریابهایی که تجربۀ بیشتر از شش سال داشتند (۶۴%) فراتر از گروهی بود که بهتازگی این حرفه را شروع کرده بودند (۵۳%).
افراد حاضر در این شغل علاوهبر متاورس از رمز ارزها نیز استقبال کردند. ۵۷ درصد از بازاریابها، فارغ از سطح تجربه، اظهار داشتند که بخشی از برنامۀ امسال آنها بهرمندی از رمز ارزها خواهد بود.
از هر چهار بازاریاب یک نفر توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) را دارای فرصت سرمایهگذاری میداند. NFTها که در سال گذشته هیاهوی فراوانی در بازار کریپتو ایجاد کردند بین بازاریابهای جوان چهارمین ترند محبوب به شمار میآیند.
بازاریابی در متاورس
به گفتۀ Unsupervised بازاریابی در متاورس با استقبال بالقوهای مواجه شده است. این شرکت تحلیلی در گزارش خود اظهار داشت:«عنصر حیاتی بازاریابی انعطافپذیری و استقبال از تغییرات نوظهور است. اگر از رویدادها و نبض صنعت بازاریابی غافل شوید نهتنها درک صحیحی از آن نخواهید داشت، بلکه توان مدیریتی و رقابتی خود را نیز ازدست میدهید. اغلب بازاریابهای موفق از تغییرات فناوری با آغوش باز استقبال کرده و فرصتهای موجود در پلتفرمهایی همچون متاورس را در برنامۀ پیشبردی خود قرار دادهاند».
نظر شما