به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی فوتبال، اخبار این تورنمنت خبری هم بیشتر شنیده میشود و حالا با گذشت چند ماه از زمانی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی روشهای مختلف را برای سفر از ایران به قطر اعلام کرده بودند، حالا به نظر میرسد کمبود تقاضا در این زمینه باعث شده روشهای پیشنهادی به تعداد محدودی پرواز کاهش یابد.
در حالی که در ماههای گذشته اعلام شده بود مقرر شده تا پروازهایی از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به قطر برای تماشاگران ایرانی در نظر گرفته شود، اکنون اعلام شده که این پروازها از مبداهای تهران، شیراز، لار و لامرد انجام میشود، در حالی که پروازهای شیراز و لار جزو پروازهای همیشگی ایران به قطر است.
پیش از این هم حسن خوشخو -معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره اضافه شدن ایرلاینهای دیگر بهجز ایرانایر برای پروازهای جام جهانی، گفته بود: اینطور به نظر میرسد که تقاضا برای بلیت روی سیستمها مشهود نیست و هنوز تب حضور در جام جهانی داغ نشده است، اما ما بهعنوان سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای هر شهری که ایرلاینها درخواست دهند، هیچ محدودیتی نداریم.
البته مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی- درباره اینکه با حضور در کیش چطور میتوان برای تماشای بازیها به قطر رفت، هم گفته بود: امکان پروازهای شاتل از کیش به قطر وجود دارد تا در صورت تقاضا بهصورت محدود با ۱۵۰ مسافر، هر یک ساعت یک پرواز به دوحه انجام شود؛ البته در حال حاضر ترمینال خارجی این جزیره هم پاسخگوی دو هواپیمای همزمان نیست و امکانات زیرساختهایش آماده نشده است.
محمد محمدیبخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز به تازگی درباره پروازهای جام جهانی گفت که ۸۴ پرواز ایرانایر و ۱۹۸ قطر ایرویز از شش شهر ایران هماهنگ شده که مبداهای کیش، لامرد و تهران با ایرانایر و مبداهای مشهد، اصفهان و کیش با قطر ایرویز خواهد بود.
با وجود این و در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرده که محدودیتی در پروازهای ایران به قطر نیست، به نظر میرسد تماشاگران ایرانی آنطور که باید از بازیها استقبال نکرده و کمبود تقاضا باعث شده شهرهای پروازی کاهش یابد و پروازهای آتی هم مشروط به درخواستهای متقاضیان خواهد بود.
نظر شما