حقوق پرستاران سازمان تأمین اجتماعی افزایش می یابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش حقوق پرستاران این سازمان خبر داد و گفت: حقوق پرستاران سازمان تأمین اجتماعی مشابه با وزارت بهداشت می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: بعد از وزارت بهداشت بیشترین تعداد پرستاران با سازمان تأمین اجتماعی همکاری دارند و ۱۶۵۰۰ پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع ۷۰ هزار پرستار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

سالاری با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در ماه گذشته اظهار داشت: با جذب و به کارگیری پرستاران پذیرفته شده در این آزمون که در حال انجام است، شاهد کاهش فشار کاری پرستاران و بهبود شاخص تعداد پرستار نسبت به تخت‌های بستری خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توسعه خدمات درمانی این سازمان را بر اساس سطح بندی مراکز درمانی کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، توسعه خدمات درمانی بر اساس اولویت و به منظور تحقق عدالت در دسترسی به خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد.

سالاری از نهایی شدن مطالعات مربوط به سطح بندی مراکز درمانی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به بیمارستان‌های موجود سازمان تأمین اجتماعی ۵۵۰ تخت اضافه می‌کنیم و توسعه و تجهیز مراکز موجود را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

جذب ۲۶۵۰ پرستار جدید در سازمان تأمین اجتماعی

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۶۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سراسر کشور مشغول به کار هستند و مجموع تخت‌های بستری بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ۹۲۰۰ تخت است و در مجموع از نظر شاخص تعداد پرستاران به نسبت تخت بیمارستانی در شرایط قابل قبولی قرار داریم و کمبود نیروی جدی در بخش پرستاری وجود ندارد.

وی از جذب ۲۶۵۰ پرستار جدید در سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آزمون استخدامی که ماه قبل برگزار شده است، خبر داد و گفت: قانون ارتقای بهره‌وری از سال ۹۱ در سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود و پرداختی پرستاران به روز است.

برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور مهمترین خواسته پرستاران است

محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این جلسه گفت: با شیوع کرونا در کشور ۸ ماه از دفاع مقدس پرستاران می‌گذرد و پرستاران علاوه بر فعالیت‌های معمول وظایف جدیدی نیز برعهده گرفته‌اند.

وی افزود: در کشور ۱۹۳ دانشکده پرستاری داریم و در کل فعالیت‌های پرستاری بیش از ۲۵۰ هزار نفر مشغول به کار و یا تحصیل هستند و سازمان نظام پرستاری ۱۹۲ هزار عضو دارد.

میرزابیگی از خدمت رسانی ۱۱۰ هزار پرستار به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۳۲ هزار نفر از پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شده و ۶ هزار نفر از آنان به دلیل این بیماری از خدمت منفک شده و ۵۲ پرستار نیز به شهادت رسیده‌اند.

وی خدمت رسانی به بیماران را وظیفه‌ای مقدس برای پرستاران توصیف کرد و گفت: کار و خدمت به بیماران نسبت به پیگیری مطالبات در اولویت است و البته اگر مطالبات محقق شود، خدمت به مردم بهتر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری برخورداری از مزایای مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور را مهمترین خواسته پرستاران عنوان کرد و گفت: بخشی از اعضای جامعه پرستاری تحت پوشش تأمین اجتماعی و تابع قانون کار هستند که حدود ۴۰ هزار نفر اینگونه هستند و از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده می‌کنند.

میرزابیگی با اشاره به تصویب قانون بهره‌وری برای سرمایه انسانی کادر درمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار جامعه پرستاری اجرای کامل این قانون در تمامی مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی و تأمین اجتماعی است.

وی تأمین نیروی کمک پرستار در مراکز درمانی را از دیگر مطالبات جامعه پرستاری برشمرد و گفت به ازای هر ۴ پرستار باید یک نفر کمک پرستار در بخش‌ها باشد و انتظار داریم این موضوع مورد توجه باشد.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 3550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha