به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، باورش سخت است که پژو، i-Cockpit را در سال ۲۰۱۰ با کانسپت SR۱ نشان داد و سپس آن را چند سال بعد با مدل ۲۰۸ به تولید رساند.تا سال ۲۰۲۳، این برند فرانسوی به سرعت در حال پردهبرداری از چیدمان غیرمتعارف داشبورد با i-Cockpit است.
انحنای ملایم به سمت راننده، با صفحه نمایش ۲۱ اینچی خمیده جدید که پژو از آن به عنوان i-Toggles یاد میکند، تکمیل میشود.دکمهها بر روی کنسول مرکزی نصب شدهاند و شامل ۱۰ دکمه حساس به لمس هستند که میتوان آنها را طوری پیکربندی کرد که با نیازهای راننده و سرنشین جلو مطابقت داشته باشد.انجام این کار تعداد کنترل های معمولی را به حداقل کاهش داده است.
دریچههای هوای باریک سمت چپ و وسط برای ظاهری منسجمتر یکپارچه شدهاند و به پیچیدگی کابین میافزایند.
با برداشتن اهرم دنده و جایگزینی آن با دکمه های PRND در سمت راست دکمه استارت استاپ روی داشبورد، طرح جدیدی به دست آمد. انجام این کار از نظر فضای ذخیرهسازی و همچنین افزایش سطح پد شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند سودمند است.
کنترلهای لمسی اضافی روی فرمان کوچک وجود دارد و امیدواریم که این کنترلها بهتر از برخی خودروهای دیگر کار کنند.
برای ایجاد فضایی جذاب، پژو نورپردازی محیطی را در سراسر عرض داشبورد و پانل درب نصب میکند و با انتخاب از بین هشت رنگ مختلف که بر روی یک تریم آلومینیومی واقعی منعکس میشود، قابل تنظیم است.
به طور کلی، طراحی فضایی و جذاب خودروهای پژو در کنار کاربردی بودن بسیار، میتواند برگ برنده این خودروها در مقایسه با رقبای خود باشد.
نظر شما