ببینید: ایران ۶- افغانستان ۱: باز هم می‌شد بزنیم!

ملی‌پوشان ایران با نمایش کاملا هجومی و البته دریافت یک گل غافلگیر کننده به برتری پرگل مقابل افغانستان رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، ملی‌پوشان فوتبال ایران در سومین مسابقه با هدایت امیر قلعه‌نویی امروز در تورنمنت کافا مقابل افغانستان ظاهر شدند و توانستند در نیمه اول با گل‌های مهدی طارمی (۲ بار)، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش کار را تمام کنند و با برتری پرگل ۴ بر صفر به رختکن بروند و با آرامش خاطر بیشتری بازی کنند.

با شروع نیمه دوم دوباره فوتبالیست‌های ایران شکل هجومی گرفتند و توانستند با گلزنی و هت‌تریک مهدی طارمی دوباره دروازه افغانستان را باز کنند که البته دقایقی بعد یکی از گل‌ها پاسخ داده شد، اما تغییرات در ترکیب و حضور مهره‌های تازه نفس شرایطی به وجود آورد تا رضا اسدی هم یک گل دیگر بزند و در نهایت تیم ملی ایران در نخستین بازی در تورنمنت کافا به برتری ۶ بر یک برابر افغانستان برسد.

تورنمنت کافا - گروه B
ورزشگاه: دولن اومورزاکوف بیشکک قرقیزستان
سه‌شنبه: ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ؛ ساعت ۱۸:۳۰

🟨 کارت زرد:
ایران: رضا اسدی (۸۳)- سیدمجید حسینی (۹۰)

🇮🇷 تیم ملی ایران
سید پیام نیازمند (۷۶- حسین پورحمیدی)، سید مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (۶۸- رامین رضاییان) ، احسان حاج‌صفی (۶۸- مهدی ترابی)، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (۶۸- مهدی قایدی)، محمد محبی، مهدی طارمی (۵۶- سعید مهری) و سردار آزمون (۵۶- رضا اسدی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

🇦🇫 تیم ملی افغانستان
فیصل حمیدی، فرزاد عطایی، محبوب حنیفی، امان‌الله سرداری (۸۴- سمیر سمندری)، فرشاد نور، مسیر سمندری، باسط مشتاق، علی باسط، تائوفی اسکندری (۸۴- امیرالدین شریفی)، یاما شرزاد و امید موسوی (۶۹- حسین زمانی)
سرمربی: عبدالله المطیری

⚽️ شرح گل‌ها
ایران یک - افغانستان صفر (دقیقه ۲۰: سردار آزمون): علیرضا جهانبخش از میانه زمین توپ را به جناح چپ برد که در ادامه، ارسال احسان حاج‌صفی به مقابل تیرک دوم را سردار آزمون با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

ایران ۲ - افغانستان صفر (دقیقه ۲۱: مهدی طارمی): پاس رو به جلوی کنعانی‌زادگان را سردار آزمون با پاس چیپ تماشایی از بین دو مدافع افغانستان به مهدی طارمی رساند تا او در موقعیت تک به تک با ضربه روی پا دروازه را باز کند.

ایران ۳ - افغانستان صفر (دقیقه ۲۸: مهدی طارمی): شوت علیرضا جهانبخش با دفع ناقص گلر افغانستان به بازی برگشت و در ادامه سنگربان تیم حریف که سعی بر کنترل توپ داشت، روی محمد محبی خطای خشنی کرد، که داور در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. این برخورد موجب مصدومیت یکی دو دقیقه‌ای هر دو بازیکن شد ولی محبی درنهایت از زمین بلند شد. طارمی پشت توپ ایستاد و ضربه خود را برخلاف حرکت فیصل حمیدی وارد دروازه افغانستان کرد.

ایران ۴ - افغانستان صفر (دقیقه ۴۵: علیرضا جهانبخش): کار ترکیبی زیبای تیم ملی فوتبال ایران در کناره‌ها با همکاری محبی و سردار آزمون، در ادامه با پاس مهاجم بوندسلیگایی فوتبال ایران به طارمی ارسال شد. طارمی با یک حرکت فریب‌دهنده از روی توپ پرید تا جهانبخش از راه برسد و در دقیقه ۴۴ دروازه افغانستان را برای چهارم باز کند.

ایران ۵ - افغانستان صفر (دقیقه ۵۱: مهدی طارمی): پاس در عمق دیدنی امید نورافکن از میانه زمین، مهدی طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن ایران را به گل پنجم مقابل افغانستان برساند.

ایران ۵ - افغانستان یک (دقیقه ۵۷: فرشاد نور): ضربه ایستگاهی به دست آمده برای افغانستان در سمت چپ محوطه جریمه ایران را فرشاد نور با شوت پای راست محکم و استثنایی به کنج دروازه فرستاد و گل اول را برای تیمش زد.

ایران ۶ - افغانستان یک (دقیقه۶۷: رضا اسدی): پس از پاس در عمق علیرضا جهانبخش، صادق محرمی با فرار سریع از سمت راست محوطه جریمه افغانستان یک حمله جدی تدارک دید که پاس کات‌بک او را رضا اسدی، مهاجم تعویضی ایران، تبدیل به گل کرد.

⏱ لحظات حساس
دقیقه ۱: ارسال خطرناک احسان حاج‌صفی از جناح چپ زمین را دروازه‌بان افغانستان با خروج به موقع از دروازه مهار کرد.
دقیقه ۱۰: شوت راه دور کنعانی‌زادگان دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیاد از دروازه افغانستان به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: ضربه سر محمد محبی با واکنش سنگربان افغانستان به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۴۲: ضدحمله افغانستان چیزی نمانده بود به گل اول این تیم بدل شود، اما موسوی مهاجم این تیم توپ را به شکل عجیبی نتوانست از روی خط دروازه عبور دهد، تا پیام نیازمند آن را در اختیار بگیرد.
دقیقه ۷۰: ارسال رامین رضاییان از کرنر سمت چپ زمین به مقابل دروازه افغانستان با ضربه سر رضا اسدی به بیرون رفت.
دقیقه ۷۳: ضربه بی‌دقت رضا اسدی در موقعیت تک به تک تبدیل به گل نشد و او نتوانست از پاس در عمق استثنایی مهدی ترابی استفاده کند و شوت بغل پای او به بیرون رفت.
دقیقه ۷۵: ضربه ایستگاهی تماشایی مهدی قایدی را فیصل حمیدی با شیرجه به سمت راست راهی کرنر کرد.
دقیقه ۷۵: ارسال رامین رضاییان از کرنر سمت چپ زمین را مهاجمان تیم ملی نتوانستند استفاده کنند و در ادامه نیز شوت رضاییان پس از برخورد با مدافع حریف به کرنر رفت.
دقیقه ۷۶: رضاییان دوباره کرنر خطرناکی فرستاد که ضربه پشت سر اسدی به مدافع افغانستان خورد و مجددا به کرنر رفت.
دقیقه ۸۷: شوت فنی رضا اسدی دقت لازم را نداشت و در دستان گلر افغانستان جای گرفت.
دقیقه ۲+۹۰: شوت راه دور شریفی راهی به دروازه ایران پیدا نکرد و به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن
مهدی طارمی با وجود اینکه ۵۶ دقیقه در زمین بود، اما با زدن سه گل و تاثیرگذاری روی یک گل دیگر بیشترین نقش را روی گل‌ها و برتری ایران مقابل افغانستان داشت و ستاره زمین بود.

📌 اتفاق ویژه
امیر قلعه‌نویی مثل دو دیدار تدارکاتی قبل مقابل روسیه و کنیا که برخی بازیکنان را برای نخستین بار وارد یک رقابت ملی کرد، امروز هم دو نفر دیگر (سعید مهری و حسین پورحمیدی) را برای اولین بار با لباس ملی به زمین فرستاد.

🔴 در حاشیه
* استقبالی از دیدار ایران و افغانستان نشده و ورزشگاه تقریبا خالی از تماشاگر است.
* صدای بازیکنان دو تیم در استادیوم خالی از تماشاگر به گوش می‌رسد.
* سردار آزمون در دقیقه ۱۲ پس از اینکه توپ روی پای او جفت و جور نشد، کمی احساس مصدومیت کرد.
* سرمربی کویتی تیم ملی افغانستان به دلیل اخراج در دیدار قبل مقابل قرقیزستان امروز از روی سکوها تیمش را هدایت می‌کند.

خلاصه بازی ایران افغانستان را اینجا ببینید.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 43712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha