پای تحریم‌های آمریکا به بازار خودرو کشید + جدول قیمت

مهلت ۱۲۰ روزه آمریکا به عراق برای پرداخت بدهی خود به ایران، یکی از عمده دلایلی است که موجب شد تا امروز شاهد تدوام کاهش قیمت خودرو در بازار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به گفته فعالان بازار خودرو، خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه آنتونی بلینکین، وزیر خارجه آمریکا معافیت جدیدی برای ۱۲۰ روز امضا کرده که به عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری‌شده از ایران را بپردازد. براساس این گزارش، به عراق اجازه داده شده بدهی برق خود به ایران را از طریق یک بانک غیرعراقی تسویه کند. رویترز نوشته این نخستین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پولی وارد حساب‌هایی در بانکهای غیرعراقی شود. پرداخت مطالبات ایران از عراق سال‌هاست که دپو شده و با توجه به تحریم‌های اعمال امکان پرداخت این بدهی وجود نداشت، اما امروز و این مجوز به عراق داده شده تا بدهی خود با ایران را ظرف مدت ۱۲۰ روز تسویه کند. این مهلت موجب شد تا نرخ دلار هم امروز کاهش یابد و با این شرایط دلایل تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار تکمیل شد.

براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران‌خودرو در بازار کاهش ۱ تا ۱۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری داشتند و بیشترین کاهش به «هایما S۵ پلاس» رسید و این خودرو افت ۱۰ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر «۲۰۷ پاناروما اتومات» هم در بازار با افت ۸ میلیونی قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم ۴۷۸ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «دناپلاس» هم امروز با افت یک میلیونی در بازار ۶۰۴ میلیون تومان قیمت خورد و به مرز ۵۰۰ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۵ میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «۲۰۷ پاناراما اتومات» امروز تغییر کانال داد و وارد کانال ۷۰۰ میلیونی‌ها شد، براساس رصد بازار این خودرو امروز کاهشی ۸ میلیونی داشت و ۷۹۰ میلیون قیمت خورد.

ایران اکو 28

۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 45115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha