صعود تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران به نیمه‌نهایی آسیا

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال پسر ایران به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دومین و آخرین روز از مرحله دوم نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا امروز (پنج‌شنبه پنجم مرداد) با شش دیدار در تاشکند پیگیری شد.

تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران در دومین و آخرین دیدار خود در این مرحله به مصاف ازبکستان میزبان مسابقات رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد تا به عنوان تیم صدرنشین گروه E به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

شاگردان آرش صادقیانی در ست نخست این دیدار ۲۶ بر ۲۴ مغلوب ازبکستان شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۹ بر ۲۷ میزبان قدرتمند مسابقات را که از حمایت تماشاگران بسیاری برخوردار بود، شکست دادند.

تیم ملی زیر ۱۶ سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، امیررضا مشهدبان، مصطفی صداقت، آرمین آسیایی، امیرعلی فرج‌پور، کامیاب عبداللهی‌فر و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد.

تیم‌های ایران، ژاپن، ازبکستان (میزبان) و قزاقستان در گروه E این مرحله به مصاف یکدیگر رفتند که برد مرحله مقدماتی در این مرحله نیز محاسبه شد.

با توجه به این‌که در دیگر دیدار امروز این گروه تیم ژاپن سه بر صفر مغلوب قزاقستان شد، دو تیم ایران و ازبکستان راهی مرحله نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم برتر مسابقات شدند.

تیم ایران که در مرحله گروهی موفق به شکست تیم‌های ژاپن، چین و عربستان شده بود، روز گذشته نیز قزاقستان را شکست داد و با پیروزی برابر ازبکستان به پنجمین برد متوالی خود دست یافت.

در دیگر گروه مرحله دوم مسابقات تیم‌های تایلند، استرالیا، پاکستان و چین‌تایپه با یکدیگر رقابت داشتند که تیم‌های پاکستان و چین‌تایپه در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال زیر ۱۶ سال ایران فردا در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین تایپه می‌رود تا برای صعود به فینال تلاش کند و در دیگر دیدار این مرحله پاکستان و ازبکستان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا ۲۰۲۳ سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی۲۰۲۴ را دریافت می‌کنند.

۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 45393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha