هشدار هواشناسی به ساکنان تهران و ۷ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای ۸ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و سقوط سنگ در ارتفاعات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز با گذر امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو در دامنه‌های البرز مرکزی واقع در مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان در برخی ساعات رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های خفیف انتظار می‌رود و در چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مناطقی از شمال و جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور جو پایداری مستقر می‌شود که باعث افزایش دما در نیمه غربی کشور خواهد شد.

طی ۵ روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. شرق دریای عمان در این مدت مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه استمرار رشد ابرهای همرفتی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر (سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۷): تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه‌شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 45788
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha