تصویر | فضاپیمای روسیه به مدار ماه رسید / روسیه در ماه به دنبال چیست؟

سازمان فضایی روسیه اعلام کرد ماموریت لونا ۲۵ به طور موفقیت آمیز به مدار ماه رسیده و به نظر می رسد فضاپیما در وضعیت مناسبی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، برای نخستین بار در حدود نیم قرن گذشته یک فضاپیمای روسیه به مدار ماه رسید.

این سازمان در یک پست در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: تمام سیستم های فضاپیمای لونا۲۵ به طور نرمال کار می کنند، ارتباط با این ابزار نیز تثبیت شده است.

فضاپیمای لونا ۲۵ در ۱۰ آگوست به فضا پرتاب شد. ابزار مذکور تاکنون به طور نرمال فعالیت کرده و روز یکشنبه نیز برای نخستین بار عکس هایی از خود، زمین و ماه را ثبت کرد که راسکاموس آنها را در تلگرام به اشتراک گذاشت.

Russia's Luna-25 spacecraft enters lunar orbit | Reuters

سازمان فضایی روسیه در یک پست نوشت: این تصاویر نشان‌دهنده بخش‌هایی از دستگاه است که در پس زمینه آن زمین و ماه دیده می‌شود.

البته لونا ۲۵ هنوز چند فعالیت مهم پیش رو دارد از جمله فرود در نزدیکی قطب جنوب ماه که احتمالا ۵ تا ۷ روز آینده انجام می شود.

اگر فضاپیما روی ماه فرود بیاید، در حدود یک سال آینده با استفاده از ۸ ابزار علمی، محیط اطراف خود را مطالعه خواهد کرد.

البته این تنها فضاپیمایی نیست که آماده فرود روی ماه می شود. فضاپیمای چاندرایان ۳ هندوستان نیز در مدار ماه قرار دارد و قرار است روی سیاره فرود بیاید. چاندرایان ۳ در ۱۴ جولای به فضا پرتاب شد و در هفتم آگوست واردمدار ماه شد. اکنون نیز قرار است در ۲۳ یا ۲۴ آگوست روی ماه فرود بیاید که تقریبا همزمان با فرود برنامه ریزی شده لونا ۲۵ روی سیاره است.

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 46112
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha