والیبال ایران قهرمانی آسیا را با برد آغاز کرد/ سنگ‌ تمام هواداران برای تیم ملی + فیلم

تیم ملی والیبال مسابقات قهرمانی آسیا را با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا یکشنبه‌شب، ۲۹ مرداد به مصاف هنگ‌کنگ رفت و به پیروزی سه بر صفر رسید.

فیلم خلاصه بازی را ببینید

تیم ملی ایران در سالن غدیر که مملو از تماشاگران زن و مرد بود، حریف خود را با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۶) از پیش رو برداشت.

ترکیب ابتدایی ایران: محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ست اول: ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران

بازی در دقایق ابتدای این ست پایاپای پیش رفت اما ایران به‌تدریج اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد و ۱۴ بر ۱۰ پیش افتاد. در حالی که ایران ۱۷ بر ۱۰ تیم برتر میدان بود، هنگ‌کنگ درخواست وقت استراحت کر، اما محمد ولی‌زاده دو امتیاز دیگر برای ایران گرفت تا حریف دومین وقت استراحت خود را هم بگیرد. پاس‌های کوتاه جواد کریمی به محمد ولی‌زاده و اجرای برنامه سرعتی باعث برتری ۲۳ بر ۱۲ ایران شد. در نهایت ایران این ست را ۲۵ بر ۱۴ برنده شد.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۵ به سود ایران

برتری سه امتیازی تیم ایران در آغاز ست دوم باعث شد تا سرمربی هنگ‌کنگ در حالی که بازی ۶ بر ۳ به سود ایران بود، اولین وقت استراحت تیم خود را بگیرد اما عملکرد خوب ملی‌پوشان ایران در دفاع و حمله باعث شد تا اختلاف امتیاز بیشتر شود و بازی ۱۲ بر ۷ به سود ایران دنبال شود. امین اسماعیل‌نژاد با سرویس‌های قدرتی خود دریافت را برای حریف سخت کرد و با حمایت خط دفاع و حمله سه امتیاز پیاپی کسب شد تا ایران ۱۵ بر ۷ جلو باشد. با افزایش اختلاف امتیاز عطایی محمدطاهر وادی، صابر کاظمی و مبین نصری را به زمین آورد. صابر کاظمی که مدتی از تیم ملی دور بود با کسب نوزدهمین امتیاز، رالی زیبایی که بین دو تیم شکل گرفته بود را به نفع ایران تمام کرد. ایران در این ست هم ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسید.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

ایران این ست را با سه تغییر دیگر در ترکیب خود آغاز کرد؛ عطایی در این ست محمد فلاح، آرمان صالحی و پوریا حسین‌خانزاده را هم به زمین آورد تا ایران در این ست ترکیبی متفاوت داشته باشد. بازیکنان جوان حاضر در زمین عملکرد خوبی داشتند و ۱۱ بر ۵ جلو افتادند. هواداران حاضر در سالن با هر امتیازی که برای ایران به دست می‌آمد ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند. در امتیازات پایانی تماشاگران فلش تلفن‌های همراه خود را روشن کرده بودند که بازی لحظاتی متوقف شد تا بر اساس قوانین فلش خود را خاموش کنند. ایران در نهایت در این ست هم ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران دوشنبه، ۳۰ مرداد، در دومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود به مصاف عراق می‌رود.

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد خبر: 46167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha