چگونه ترکیه تبدیل به بهشتی برای مافیا شد؟

یک تحلیلگر ترکیه‌ای با اشاره به اینکه ترکیه طی سالهای اخیر تبدیل به بهشتی برای مافیای بین‌المللی شده است، نوشت: قوانینی که در دوره حکومت حزب عدالت و توسعه در ترکیه وضع شده است، باعث شده که این کشور پایگاهی برای مافیا و پول شویی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیمور سویکان ستون نویس نشریه بیر گون (birgun) در مطلبی با عنوان "ترکیه چگونه پایگاهی برای مافیا شد" آورده است: ترکیه تبدیل به محلی برای مافیای دنیا شده است و هر روز با مثال هایی دراماتیک از این واقعیت روبرو می شویم.

در خصوص اینکه چرا مافیای دنیا به سمت ترکیه سرازیر می شود دلایل زیادی وجود دارد. یکی از آنها این است که سران این گروههای تبهکار می توانند با مبلغ 500 هزار دلار شهروندی ترکیه ای بگیرند. آنها می توانند در ترکیه زندگی کنند و اقدامات خود را انجام دهند و در صورت تحت تعقیب قرار گرفتن نیز به ترکیه بیایند و مخفی شوند و خیالشان راحت باشد که ترکیه آنها را تحویل نخواهد داد و به کشورهایی که خواهان گرفتن این تبهکاران هستند خواهد گفت که ما خودمان آنها را محاکمه می کنیم.

ترکیه برای این افراد تبدیل به یک بهشت شده است و این موضع ترکیه مانند دعوتنامه ای برای دیگر تبهکاران است.

نمونه این افراد،"راوا ماجد" است که یک کیف پر از پول او در مارماریس جا مانده بود و توسط فردی پیدا شد و به پلیس تحویل داده شد. بعداً مشخص شد که او یک قاچاقچی مواد مخدر است و این پول ها با یک درگیری خونین در سوئد ارتباط داشته است. روند قضایی برای ماجد آغاز شد و مشخص شد که او مدتی است شهروندی ترکیه را گرفته است. به این ترتیب او تنها 4 ماه بازداشت بود و بعد آزاد شد.

"احمد نظیری" یکی دیگر از تبهکاران بین المللی است. او با ایجاد شبکه ای اقدام به کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان فارکس می کرد و سالانه 250 میلیون دلار کلاهبرداری داشت. او نیز شهروندی ترکیه را گرفته و در اسکی شهیر ترکیه ساکن است و حتی به او مجوز حمل سلاح داده اند. در حالیکه در دنیا در لیست قرمز تحت تعقیب بین المللی قرار دارد، در اینجا با محافظ و سلاح رفت و آمد و زندگی می کند.

در بلژیک پرونده ای وجود دارد که در آن فردی 3.2 تن کوکائین قاچاق کرده است. فرد شماره یک این پرونده در زوریخ دستگیر و به بلژیک عودت داده شد. دو نفر دیگر در این پرونده هستند. یکی از آنها "ثانی الموردا" اصالتاً بوسنیایی است و دیگری"فلامور سینانج". این دو نفر مدت زیادی تحت تعقیب بودند. پلیس بلژیک کشف کرد که این دو نفر در استانبول به سر می برند. بلژیک از ترکیه خواست که این دو نفر را تسلیم کنند اما ترکیه اعلام کرد که این افراد شهروند ترکیه شده اند و نمی تواند آنها را عودت کنند.

از این نمونه ها در ترکیه زیاد است.

در این کشور پول شویی به راحتی انجام می شود.

به واسطه همین گروههای مافیایی، حمل سلاح و استفاده از آن نیز زیاد شده به طوریکه برخی شهرها و مناطق ترکیه مانند "اسن یورت" استانبول قانون جنگل حاکم شده است.

مافیا در ترکیه در حال ساخت یک حکومت است و این منظره ای است که پیش رویمان قرار دارد.

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 46430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha