۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 46585
ساعتی ۱۰۰ دلار برای یک مربی روس!

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: تیویاکوف در صحبت‌های اولیه ساعتی ۱۰۰ دلار پیشنهاد کرده اما چون صحبت‌ها از راه دور بود ما در مورد کم کردن این مبلغ صحبتی نکردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شهرام عظیمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص حضور سرگی تیویاکوف در اردوی تیم ملی شطرنج اظهار کرد: او یکی از مربیان خوب اروپایی است که از ۸ تا ۱۴ شهریور در اردوی تیم ملی ما حضور خواهد داشت. سه ورزشکار ملی مبینا علی‌نسب، بردیا دانشور و امیررضا پورآقابالا در این اردو شرکت خواهند کرد. در این یک هفته تیویاکوف با آنها تمرین می‌کند و موارد فنی را منتقل خواهد کرد. در واقع این اردو یک کلاس آموزشی خواهد بود.

سطح برخی شطرنج‌بازان بالاتر از تیویاکوف است

وی در خصوص اینکه شرایط سایر ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی چه خواهد بود گفت: آقای ایدنی که در فرانسه زندگی می‌کند و به تازگی هم پدر شده است و مستقیم به هانگژو می‌آید. پرهام مقصودلو هم اکنون در آلمان مسابقه می‌دهد. سید محمدامین طباطبایی هم سطحش بالاتر از این مربی است و این مربی نمی‌تواند خیلی برای او کمک کننده باشد.

هر شطرنج‌باز به مدل خاصی تدارک نیاز دارد

سرپرست فدراسیون شطرنج در ادامه گفت: در واقع برای هر شطرنج‌باز باید یک مدل خاص تدارک و اردو دید. سعی می‌کنیم در بخش رپید برای مقصودلو و طباطبایی چند مسابقه در نظر بگیریم چون براساس اعلام کادر فنی نیاز آنها در این حوزه است. امیدواریم در این بخش به روزتر شوند.

برای مقصودلو و طباطبایی دیدار تدارکاتی در نظر داریم

او در پاسخ به این سوال که منظورتان از دیدارهای تدارکاتی چیست گفت: برای سید امین و پرهام حتما قبل از بازی‌های آسیایی دیدارهای تدارکاتی در بخش رپید فراهم خواهیم کرد. این موضوع پیشنهاد کمیته و کادر فنی بوده که در حال انجام است. حال ممکن است آنها به کشور دیگری بروند، ممکن است ما از افرادی دعوت کنیم یا بین خودشان این دیدارها انجام شود. با توجه به نیاز این دو استاد بزرگ مقدمات این تدارک در حال انجام است و قطعا رخ خواهد داد.

می‌خواهیم حداکثر بهره‌برداری را از تیویاکوف داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، عظیمی در خصوص دعوت از شطرنج‌بازان رده‌های سنی ۸ تا ۱۰ سال در این اردوی تیم ملی با پرداخت شهریه نیم بها گفت: ما این مربی را در روز بین ۶ تا ۸ ساعت در اختیار داریم و بیشتر از این هم کشش ندارد. بازیکنان ما سطح بالا هستند و هر کدام تمرینات جدا می‌خواهند. موضوع و موردی که برای دانشور گفته می‌شود شاید اصلا به درد پورآقابالا نخورد یا به کار مبینا علی‌نسب نیاید. با این شرایط فکر نمی‌کنم او بتواند بیشتر از ۶ ساعت دوام بیاورد. با این وجود زمان‌هایی را اضافه دارد و گفتیم بچه‌های رده سنی هم از حضور او استفاده کنند. ما که او را آورده‌ایم و هزینه کرده‌ایم پس حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

پیشنهاد تیویاکوف ساعتی ۱۰۰ دلار بود

او در ادامه گفت: ما کلا ۵ سهمیه رده‌های سنی در نظر گرفته‌ایم‌ یعنی فقط ۵ بازیکن می‌توانند به این اردو بیایند. ۵ بازیکن نفری ۲ میلیون نهایت ۱۰ میلیون می‌شود. با مبلغی که برای حضور تیویاکوف باید پرداخت کنیم این مبالغ چیزی نیست. تیویاکوف در صحبت‌های اولیه ساعتی ۱۰۰ دلار پیشنهاد کرده بود البته چون صحبت‌ها از راه دور بود در مورد کم کردن پیشنهاد صحبتی نکردیم.

روزی ۶۰۰ دلار خیلی سنگین است تخفیف می‌گیریم

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط دستمزد او روزی ۶۰۰ دلار خواهد بود گفت: اگر روزی ۶ ساعت تدریس کند با پیشنهاد خودش روزی ۶۰۰ دلار می‌شود اما قطعا ما از او تخفیف می‌گیریم. تامین این مبلغ خیلی سخت است. از طرفی هم باید بازیکنان ملی ۴ روز تدارک درست حسابی ببینند و با آمادگی کامل به بازی‌ های آسیایی اعزام شوند.

بازیکنان مدام در اردو و مسابقه بودند

عظیمی در پاسخ به این سوال که آیا ۴ روز اردو برای حضور ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی کافی است؟ گفت: واقعیت این اولین اردو نیست. اولین اردو در روزهای نخست حضورم تیرماه در رشت برگزار شد. اردوها شاید متمرکز نبوده اما بازیکنان ما مرتب در حال تمرین هستند. اکنون مقصودلو در آلمان مسابقه می‌دهد. سید امین طباطبایی بین ۸ تا ۱۰ ساعت تمرین می‌کند. این اردو در ادامه اردوها است. ما یک اردوی مجزا برای مبینا علی‌نسب گذاشتیم که به فدراسیون آمد و چند روزی تمرین و بازی کرد و نکات را از اساتید بزرگ دریافت کرد. بازیکنان مداوم در حال اردو و مسابقات بوده‌اند.

نگفتند اردو نیست حمایت مالی بیشتر می‌خواستند

سرپرست فدراسیون در خصوص اینکه پس چطور ملی‌پوشان می‌گویند اردو و تدارکاتی نداشته‌اند، گفت: آنها نظرشان را می‌گویند ولی ما می‌گوییم اردو بوده و زمان آن هم مشخص است. اردوها برگزار شده است. ما کار خود را می‌کنیم. گاهی ورزشکاران نکاتی را می‌گویند اما ما کار خود را می‌کنیم. البته گفته نشده بود که اردو ندارند بلکه به لحاظ مالی حمایت بیشتری می‌خواستند.

اولویت ما استفاده از مربیان داخلی است

سرپرست فدراسیون شطرنج در پایان گفت: موضوع اصلی و برنامه اصلی ما استفاده از مربیان داخلی است. خانم مبینا علی نسب با مربی داخلی شروع کرده و تمرین می‌کند. بردیا دانشور با پوررمضانعلی کار می‌کند. اولویت ما هم استفاده از مربی داخلی است و جاهایی هم اگر بدانیم که می‌توانیم از ظرفیت دیگر مربیان مثل همین تیویاکف که قهرمان اروپا و سوپراستاد بزرگ است استفاده کنیم در کنار مربیان داخلی بهره می‌گیریم.

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 46585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha