پیش بینی انتخابات آمریکا براساس شاخص های بورس

براساس داده های جمع آوری شده از سال ۱۹۲۸، عملکرد شاخص S&P ۵۰۰ بورس از ۲۳ بار ۲۰ بار به درستی نشان داده است که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، اگرچه سعی در یافتن یک سیگنال انتخاباتی در بازار بورس آمریکا که به شدت تحت تاثیر شیوع جهانی ویروس کرونا دارد، کار احمقانه ای به نظر می‌رسد اما سرمایه گذاران از هرگونه امتیاز استفاده می کنند.

یکی از این شاخص ها در حال حاضر نسبت به شانس کم دونالد ترامپ در انتخابات ۳ نوامبر هشدار می دهد.

اگر قرار باشد از تاریخ درس بگیریم، افزایش شدید فروش سهام شرکت ها در بازار بورس آمریکا طی چند روز گذشته برای حزب حاکم این کشور نشانه خوبی نیست.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط موسسه تحقیقاتی استراتگاس، از سال ۱۹۲۸، عملکرد شاخص S&P ۵۰۰ بورس آمریکا در سه ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری این کشور از ۲۳ بار ۲۰ بار به درستی نشان داده است که چه کسی پیروز خواهد شد.

وقتی شاخص سهام در آن بازه افزایش یابد، حزب حاکم ۸۶ درصد شانس پیروزی را بدست آورده است.

شاخص سهام در حال حاضر کمتر از سطح تاریخ ۳ اوت است و در ۸ جلسه معاملاتی از ۱۲ جلسه گذشته، این شاخص شاهد کاهش بوده است. روز چهارشنبه شاخص بورس این کشور ۳.۵ درصد که بدترین سقوط یک روزه از ماه ژوئن بود، کاهش یافت.

 کریستوفر گریسانتی، استراتژیست ارشد سهام در شرکت مدیریت سرمایه "ام ای آی" گفت: یکی از دلایل مورد علاقه ترامپ برای انتخاب مجددش بازار است. افزایش فروش سهام در "بدترین زمان" ممکن برای رئیس جمهور اتفاق افتاده است. موارد ابتلا به کرونا در حال افزایش است و هیچ واکسنی وجود ندارد.

مطمئناً در سالی که همه گیر شدن بیماری کروناویروس و تعطیلی های ناشی از آن تقریباً همه روایت های سیاسی را وارونه کرده است، تکیه کردن به یک شاخص بازار با خطر همراه خواهد بود.

میلیون ها آمریکایی قبلاً رای خود را داده اند و نظرسنجی ها نشان می دهد که تعداد کمی از افراد قبل از رای گیری بلاتکلیف بوده اند.

در میان این تحولات و آشفتگی بازار، شاخص S&P ۵۰۰ به زیر ۳۲۹۵ واحدی سقوط کرد که دقیقاً سه ماه قبل از انتخابات یعنی تاریخ ۳ اوت رسیده بود.

اگر این شاخص در روزهای آینده نتواند ضرر خود را جبران کند، می تواند نشان دهنده پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات باشد، البته اگر رابطه بین انتخابات و بازار سهام حفظ شود.

این نظریه در سال ۲۰۱۶ ثابت شد. با وجود همه نظرسنجی هایی که نشان دهنده برتری هیلاری کلینتون دموکرات نسبت به ترامپ بود، شاخص S&P ۵۰۰ قبل از انتخابات ۹ روز متوالی سقوط کرد و به کمتر از سطحی رسید که سه ماه قبل از روز رأی گیری بوده است. در پایان آن انتخابات ترامپ پیروز شد.

۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 4659
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha