هشدار مجدد هواشناسی برای طوفان شن در ۳ استان

هواشناسی در هشدار نارنجی مجدد اعلام‌کرد: طوفان شن امروز (سه‌شنبه) هم شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی را در بر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آن‌طور که سازمان هواشناسی اعلام کرد دیروز یکصد و دهمین روز از ابتدای سال بود که یکی از پدیده‌های خاک‌دار در کانون وزش بادهای ۱۲۰ روزه کشور رخ داد.

بر اساس داده‌های جوی سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ روز وزش باد با حداقل سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در زابل جریان داشته که در ۲۳ روز بیشینه سرعت وزش باد بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

هواشناسی امروز (سه‌شنبه) هم‌ در هشدار نارنجی اعلام کرده است که به علت وزش باد شدید در نواحی مستعد طوفان گردوخاک یا طوفان شن را در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی خواهیم داشت.

هواشناسی از دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی درخواست آمادگی در این شرایط را دارد.

این سازمان همچنین به پرهیز از فعالیت کویرنوردی و تردد در سطح شهر و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه کرده است.

«سحر تاجبخش» رییس سازمان هواشناسی پیشتر درباره چرایی طوفان‌های شن که در چند روز اخیر شرق کشور را دربرگرفته و در سال‌های اخیر نیز افزایش یافته است، به ایرنا گفته بود: افزایش رخداد پدیده‌های حدی مثل گرما، سرمای زیاد، گردوخاک و بارندگی‌های شدید یکی از پیامدهای ناگوار تغییر اقلیم است.

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 46678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha