آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیستر نخواهد شد

دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه از تداوم ممنوعیت رجیستری مدل‌های جدید برند آیفون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی عبقری دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه با اشاره به آخرین وضعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از جلمه سری‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون واردات و رجیستری برخی مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: آمریکا واردات فرش و پسته ایران را محدود کرده است. تصمیم ایران در ممنوعیت واردات آیفون به نوعی عملکرد تقابلی در جهت این اقدام بوده است.

وی با اشاره به اینکه، واردات تجاری و مسافری آیفون‌های ۱۳ وما قبل همچنان پا برجاست، گفت: واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتا توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام میشود.

وی گفت: در سال گذشته و بعد از ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ برخی با روش‌هایی مثل استفاده از دانگل اینترنت این گوشی‌ها را فعال و در حال استفاده از آن هستند. یکی از دغدغه‌های انجمن این بود که ادامه این روند باعث شود طرح موفق رجیستری به حاشیه و بیراهه رود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل تاکید کرد، طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده از روش‌های مختلف برای دور زدن ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ قابل شناسایی است.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 46944
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha