همکاری سایپا و شورای‌رقابت برای گران‌فروشی

قیمت پنج محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران فروشی را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نود اقتصادی، قیمت پنج محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران فروشی را به همراه داشت.

شورای رقابت در جلسه روز گذشته قیمت پنج محصول شرکت سایپا را اعلام کرد خودروهایی که پیش از اعلام قیمت در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند.

متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه بعد از حدود پنج ماه بلاتکلیفی و سردرگمی، اکنون با قیمت هایی جدیدی از خودروهای شرکت سایپا روبرو شدند قیمت هایی که به نفع خودروساز بدون درنظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان اعلام شد.

بر این اساس قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه شاهین اتومات حدود ۵۴۵ میلیون تومان، ساینا ۲۷۳DAS میلیون تومان، ساینا جی ایکس ۲۸۳ تومان، اطلس جی ۳۴۴ میلیون تومان، کوییک جی ایکس آر ۳۲۱ میلیون اعلام شد.

این قیمت ها در ۲۲ شهریورماه در حالی اعلام شد که قیمت فروش محصولات سواری تولید داخلی گروه سایپا در فرودین ماه امسال در هم گروه خودروهایی مانند ساینا S، ساینا S دوگانه سوز و ساینا S اتوماتیک از ۲۰۸ تا ۲۷۹ میلیون تومان بود.

همچنین در خودروهایی مانند کوییک گیربکس معمولی، کوییک S، کوییک R ، کوییک اتوماتیک پلاس نیز بین ۱۶۶ تا ۲۷۵ میلیون تومان و قیمت خودروی شاهین نیز ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده بود. ضمن اینکه قیمت این خودروها، به‌طور متوسط نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت.

شرکت سایپا درباره ساینا و کوییک، سایپا بدون تغییر اساسی در موتور، بدنه یا سیستمهای این دو خودروی پرفروش خود، صرفا به بهانه اضافه کردن برخی آپشنها اقدام به تغییر نام این محصولات کرده و سپس از شورای رقابت مجوز افزایش چند ده میلیون تومانی آنها را گرفته است در حالی که آپشنهای نصب شده هزینه به مراتب کمتری نسبت به رقم اضافه شده به قیمت این خودروها را دارد.

در واقع سایپا با این ترفند، نسبت به قیمت‌های ابتدای امسال مجوز گرانی چند ده میلیون تومانی را از شورای رقابت گرفته و شورای رقابت هم به جای حمایت از مردم، همراه این ترفندهای قدیمی شده است.

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 47152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha