ایران کاندیدای میزبانی والیبال لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان شد

فدراسیون جهانی والیبال، ایران را به عنوان نامزد برگزاری دو رویداد مهم والیبال جهان در سال ۲۰۲۵ پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران پیش از این درخواست میزبانی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ و همچنین رقابت‌های قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۵ را برای فدراسیون جهانی والیبال ارسال کرده بود.

بر این اساس پس از مذاکرات و مکاتبات لازم، روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ شهریور) فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران ضمن قبول درخواست اولیه والیبال ایران، خواستار تکمیل فرم‌های میزبانی و شرکت در مزایده میزبانی این رقابت‌ها شد.

فدراسیون جهانی والیبال تاکید کرد که با توجه به مشخص شدن میزبان‌های لیگ ملت های ۲۰۲۴، ایران را در فهرست نامزدهای قهرمانی مردان جهان و لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ قرار خواهد داد و خواستار تکمیل فرم‌های مربوطه و شرکت در مزایده میزبان‌های فدراسیون جهانی والیبال برای این دو رویداد مهم و تاثیر گذار جهان شد.

گفتنی است میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴، قهرمانی جوانان پسر آسیا ۲۰۲۴ و قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۵ از دیگر درخواست‌های ایران برای میزبانی رقابت‌های آسیایی در دو سال آتی است.

عطایی: بازی با نپال تمرینی بود

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از کسب پیروزی تیم ملی مقابل نپال، اظهار کرد: مسابقه‌ای تمرینی برابر نپال داشتیم و بازیکنان فشاری را تحمل نکردند. ست اول را با فاصله امتیازی زیاد به پایان رساندیم و در ست دوم از ابتدا پنج بازیکن را تعویض کردیم.

وی افزود: طبیعی است که در این شرایط وقتی بازیکنان برابر تیمی چون نپال قرار می‌گیرند، انگیزه کافی برای بازی پرفشار نداشته باشند و راحت بازی کنند. البته خطاهای ما باعث می‌شد گاهی آن‌ها هم امتیاز بگیرند و نصف امتیازهای حریف را خودمان با خطای سرویس به آن‌ها تقدیم کردیم.

عطایی با تاکید بر این که مسابقه پرفشاری نبود، عنوان کرد: به بازیکنان در ست اول و ست های بعدی این فرصت را دادیم که آمادگی‌شان را برای مسابقه فردا که مهم‌تر است، حفظ کنند. چون بعد از مسابقه فردا زمان کمتری برابر حریفمان در مرحله پلی‌آف که احتمالا تایلند خواهد بود در اختیار داریم. سعی کردیم بازیکنان را خسته نکنیم و برای مسابقات بعدی آماده شویم. دیدار با نپال تمرینی بود و امیدوارم مسابقه بعدی شرایط خوبی داشته باشد و شاهد بازی خوبی از جانب تیم ایران باشیم.

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
کد خبر: 47260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha