تسلا قیمت را فدای اهداف فروش کرد

سازنده خودروهای الکتریکی تسلا برای رسیدن به اهداف خود در تحویل خودرو، قیمت دو مدل از خودروهایش در آمریکا را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تسلا قیمت‌های سدان کامپکت مدل ۳ و شاسی‌بلند مدل Y را در آمریکا کاهش داده است و تنها چند روز پس از آنکه انتظارات این شرکت در تحویل خودرو در سه ماهه سوم سال برآورده نشد جنگ قیمتی خود را دوباره به راه انداخته است.

به گزارش رویترز، کاهش قیمت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت سخت تلاش می‌کند تا در سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ رکورد ۴۷۶ هزار تحویل خودرو را ثبت کند تا به هدف سالانه تحویل ۱.۸ میلیون دستگاه دست پیدا کند.

کاهش قیمت توسط تسلا که در حال حاضر حدود ۲.۷ تا ۴.۲ درصد بوده است، در ژانویه آغاز شد تا در رقابت با دیگر خودروسازان آمریکایی مانند فورد و خودروساز چینی BYD فروش خود را تضمین کند.

وب سایت این خودروساز اعلام کرد که سدان استاندارد مدل ۳ اکنون ۱۲۵۰ دلار ارزان‌تر فروخته می‌شود و قیمت آن به ۳۹ هزار دلار رسیده است، در حالی که مدل Y با ۲ هزار دلار کمتر و در حدود ۴۸ هزار دلار به فروش می‌رسد.

به طور کلی، قیمت مدل ۳ استاندارد از ابتدای سال حدود ۱۷ درصد کاهش یافته است، و از سوی دیگر مدل Y بیش از ۲۶ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران انتظار دارند که تسلا حاشیه سود ناخالص خودرویی ۱۹.۱ درصدی را برای سه ماهه امسال به ثبت برساند که نسبت به ۳۲ درصد در سه ماهه اول سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
کد خبر: 47784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha