عذرخواهی رئیس فدراسیون والیبال: با یک مربی تراز اول دنیا برمی‌گردیم

رئیس فدراسیون والیبال با پذیرش مسئولیت شکست‌های تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک پاریس، وعده جذب یک مربی تراز اول خارجی برای هدایت تیم ملی داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران با ۶ شکست و تنها یک پیروزی به کار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک پایان داد.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال پس از پایان مسابقات گفت: متاسفانه نتایج انتخابی المپیک در خور نام و جایگاه والیبال ایران نبود و با وجود این که معتقدم همه بازیکنان و کادر فنی تمام تلاش خود را به کار بستند اما متاسفانه در رده‌بندی جهانی هم سقوط چند پله‌ای داشتیم تا جایی که اکنون صعود تیم به المپیک ۲۰۲۴ به خطر افتاده و نتایج تحسین برانگیز تیم‌های نوجوانان، جوانان در جهان و زیر ۱۶ ساله‌های ایران در آسیا در سایه این ناکامی‌ها کمرنگ شده است. البته باید قبول کنیم که والیبال در قیاس با اکثر قریب به اتفاق رشته‌های ورزشی کشورمان در کلاسی بالاتر و جهانی حضور و رقابت دارد و انتظارات مردم نیز از تیم ملی والیبال به مراتب بالاتر از سایر رشته‌هاست.

یک مربی تراز اول خارجی جذب می‌کنیم

او در ادامه بیان کرد: مردم مطمئن باشند که هم فدراسیون و هم بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی به کار بستند، اما به عنوان رئیس فدراسیون والیبال مسئولیت شکست این استراتژی در سطح جهانی را می‌پذیرم و از مردم عزیز کشورم بابت این نتایج عذرخواهی می‌کنم. قول می‌دهم که مجموعه فدراسیون والیبال در راستای حرکت به سوی آرمان خود یعنی سکوی المپیک با بهره جستن از یک مربی خارجی تراز اول دنیا و جذب تمامی پتانسیل‌های موجود والیبال ایران، پرقدرت‌تر از همیشه در مسابقات لیگ ملت‌ها حاضر شود و با کسب نتایج درخشان ضمن شاد کردن دل مردم، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند و بهتر از دو دوره قبل در بازی‌های المپیک حاضر شود و رویای سکوی المپیک را نزدیک‌تر از همیشه در پیش چشمان خود ببیند.

داورزنی در مورد انتخاب عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نیز، گفت: پس از پایان المپیک ۲۰۲۰ با نظر کمیته فنی و پیشکسوتان عزیز والیبال به یک کادر فنی مجرب اعتماد کرده و بر اساس سوابق و موفقیت‌های گذشته، یکی از بهترین مربیان ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب کردیم. سعی کردیم تمامی برنامه‌ها و خواسته‌های کادر فنی را به مرحله اجرا در آوریم.

تمام‌قد از عطایی حمایت کردیم

او به نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ و قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: تیم ملی مطابق با برنامه‌ها و خواسته‌های کادر فنی در لیگ ملت‌ها شرکت کرد که در دو هفته اول نتایج خوبی نگرفت و در هفته سوم نیز به دلیل مشکلات صدور ویزای آمریکا در غیاب چند بازیکن اصلی و سرمربی تیم، خوب ظاهر نشد. هرچند فریز شدن امتیازهای ایران در رنکینگ جهانی کمی مرهم بود.

داورزنی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه کمیته فنی با اکثریت نظرات به این نتیجه رسیدیم که با توجه به محدودیت‌های زمانی و قوانین بازی‌های آسیایی، اقدام به تقویت کادر فنی کنیم که متاسفانه در آن برهه زمانی با هیچ گزینه‌ی خارجی مناسبی به توافق نرسیدیم و پس از نائب‌قهرمانی در مسابقات مردان آسیا در ارومیه، به دلیل محدودیت لانگ لیست بازی‌های آسیایی که از سال گذشته ارسال شده بود نمی‌توانستیم تغییری در کادر فنی دهیم و لذا تمام قد از کادر فنی تیم ملی حمایت کردیم.

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 47839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha