فیلم | میز جدید پوتین سوژه شد

میز استفاده شده در جریان میزبانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ۱۲ رهبر و نماینده گروه‌های مذهبی این کشور سوژه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، میز مستطیلی‌شکل رئیس‌جمهوری روسیه که به مراتب از میز پیشین بیضی‌شکل او در سالن کاترین کاخ کرملین بزرگ‌تر است، همچنان او را از میهمانان دور نگاه می‌دارد و در عین حال، فضایی خالی در وسط میز وجود دارد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

این میز در جریان دیدار ولادیمیر پوتین با ۱۲ رهبر و نماینده گروه‌های مذهبی این کشور دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی شده که به‌ویژه بر ابعاد عجیب و غریب آن و همچنین فاصله زیاد پوتین با میهمانان دست گذاشته‌اند.

آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین با اشاره به فاصله پوتین از میهمانانش از جمله رئیس کلیسای ارتدکس روسیه می‌نویسد که این میز او را به یاد استخر می‌اندازد.

پیش از این نیز فاصله پوتین با همتایان خارجی و یا سایر میهمانان، به بحث‌های بسیاری دامن زده بود. به‌خصوص در دوران اوج‌گیری و شیوع کرونا، بسیاری از کارشناسان، فاصله زیاد او از میهمانان را به دلیل هراس او از آلودگی به ویروس کرونا ارزیابی کرده بودند.

تصاویری که از دیدار پوتین با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان یا ملاقات او با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه منتشر شده بود، پوتین را در حالتی نشان می‌داد که در سوی دیگر میزی بزرگ نشسته و بیش از ۶ متر با میهمانان خود فاصله دارد.

در آن زمان، روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه با انتشار تصویری، این میز را سوژه طنز قرار داده بود. اینک به نظر می‌رسد که میز قبلی پوتین با یک میز مستطیلی با فضای بیشتر جایگزین شده است.

پیش از این، سازنده میز پوتین در شمال ایتالیا اعلام کرده بود که این میز سفید رنگ با سه پایه بزرگ، سال‌ها پیش ساخته شده و طول زیاد آن ارتباطی با فاصله‌گیری اجتماعی دوران کرونا ندارد. میز سفید رنگ پیشین، که شش متر طول و دو و نیم متر عرض دارد از جنس چوب راش درختان کوه‌های آلپ است و تا کنون ملاقات‌های مهم سیاسی بسیاری پشت آن صورت گرفته است.

۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 48626
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha