جهانگیری به جرم توهین و افتراء به قالیباف به ۱۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم به جرم توهین و افتراء به قالیباف در مناظرات انتخاباتی به ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فارس نوشت: دادگاه، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به اتهام افتراء و نشر اکاذیب به ترتیب به ۴ و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حبس تعزیری با استناد به قانون و مسوولیت‌های حساس جهانگیری به چهارصد و چهل میلیون ریال جزای نقدی تخفیف داده شده است.

این شکایت پس از اظهارات جهانگیری در مناظرات انتخابات سال ۹۶ ثبت شد و دادگاه برخی جملات اسحاق جهانگیری نظیر «۲۲۰۰. میلیارد توسط جناب آقای قالیباف بخشیده شده است»، «آپارتمان ۱۰ میلیارد تومانی را به ۲ میلیارد تومان بخشیدید»، «در زمان شما بیشترین تخلف بانکی حول و حوش بانک های اطراف شهرداری انجام شد»، «بانک سرمایه سهامش متعلق به شهرداری بوده این سهام را به مفسد اقتصادی منتقل کردید» را مصداق سوء نیت و تخریب شخصیت طرف مقابل دانسته و تأکید کرده دفاعیات وکیل جهانگیری بلاوجه و به دور از واقع است.

بر اساس رای دادگاه، قاضی به رای قطعی پرونده موسوم به «املاک نجومی» و تبرئه محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در این پرونده نیز اشاره کرده است. سازمان بازرسی نیز تأکید کرده هیچ پرونده مفتوحی درباره قالیباف وجود ندارد.

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 49202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha