تویی که از دیشب داری سعی‌ می‌کنی نرخ ارز را ببری بالا؛ تو هم تروریستی! + عکس

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از تلاش برخی رسانه‌های منتقد دولت برای تهییج بازار ارز به بهانه عملیات تروریستی روز گذشته در کرمان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد «مجیدرضا حریری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در جهان هرگونه اتفاق سیاسی و اجتماعی می‌تواند بر اقتصاد تاثیر فوری بگذارد و در ایران نیز بخش بزرگی از هیجانات بازار ارز ناشی از هیجانات اجتماعی و سیاسی داخلی و بین‌المللی است.
وی افزود: تجربه نشان داده است که عده‌ای منتظر فرصتی برای بهره بردن از آشفتگی بازار هستند به سرعت در زمینه چنین اتفاقاتی مانند حادثه تروریستی کرمان تولید وحشت می‌کنند و با افزایش نسبی قیمت‌ها بازار را به سمت دلخواه خود سوق می‌دهند.
حریری با اشاره به دوره نسبتا آرام بازار ارز در ۱۰ ماه اخیر، تصریح کرد: در این مدت اتفاقات بزرگ بین‌المللی مانند جنگ اوکراین و حوادث غزه از سوی بانک مرکزی مدیریت شد تا نوسانات ارزی آرام بگیرد اما تولید وحشت کردن با یک اقدام تروریستی و بهره‌برداری از آن توسط برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داخل کشور بی‌اخلاقی است.
وی تاکید کرد: در ساعات اولیه یک حادثه هر کسی با هر نگاه نقادانه‌ای حتی به دولت، سیاست و وضعیت اقتصادی باید این اقدام تروریستی را محکوم کند و با مردمی که فرزندان و عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، همدردی کنیم و فرصت در روزها و هفته‌های آینده برای نقد مسائل حتی در خصوص این واقعه در زمینه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فراهم است.
این فعال اقتصادی اظهار داشت: اخلاق حکم می‌کند که ساعات اولیه با همدلی، همدردی و ابراز تسلیت همراه باشد تا نشان بدهیم ما یک ملت یگانه هستیم تا از فرصت روزها و سال‌های دیگر برای نقد استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هیجان امروز بازار ارز که در شرایط نیمه تعطیل روز پنجشنبه موجب شد تا درصد ناچیزی قیمت ارزها افزایش یابد، از میان خواهد رفت اما تلاش و نحوه رفتار برخی رسانه‌های اقتصادی غیراخلاقی بود تا بخواهیم اثر آن را بررسی کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: معتقدم نرخ در روزهای آغازین هفته آینده به حالت عادی خود برمی‌گردد و ثبات نسبی بر بازار حاکم خواهد شد.
حریری امروز در حساب کاربری خود متنی را منتشر کرد که در آن آمده است: «تویی که از دیشب داری تمام سعی‌ات را می‌کنی که نرخ ارز را ببری بالا؛ تو هم تروریستی»

اقدام برخی رسانه‌ها در تهییج بازار ارز به بهانه عملیات تروریستی کرمان، غیراخلاقی است

۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
کد خبر: 50828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha