نابغه کشتی ایران چهار حریف روسی را در خانه شکست داد

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال جام یاریگین روسیه شد اما ۷ نماینده دیگر ایران در این مسابقات با نمایشی ضعیف و دور از انتظار حذف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان رقابت‌های کشتی آزاد جام یاریگین روسیه، علی خرمدل در ۶۵، عادل پناهیان در ۷۴، علی سوادکوهی در ۸۶، مهدی حاجیلوئیان در ۹۲، ابوالفضل بابالو و آرین سجادی در ۹۷ و سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با شکست مقابل رقبای خود حذف شدند اما مبین عظیمی تنما نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که با برتری مقابل رقبای خود راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی خرمدل در دور نخست مقابل گاژی مراد رشیداف دارنده مدال طلای جهان ۶ بر ۲ شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت اما در این مرحله پس از برتری ۷ بر ۴ مقابل آدام آرچیف، مقابل عبدالقدری‌اف ۸ بر ۳ شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عادل پناهیان در دور نخست ۱۰ بر ۷ مقابل دبیر گادژیف از روسیه تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، علی سوادکوهی پس از استراحت در دور نخست، مقابل آکایف از روسیه ۵ بر ۴ شکست خورد و با توجه به شکست ۶ بر ۳ حریفش در دور بعد، سوادکوهی نیز خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مبین عظیمی نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل کشتی گیری از روسیه ۷ بر ۴ به برتری رسید. وی سپس برابر گاژی ماگومد نجم‌الدینوف از روسیه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. عظیمی در این مرحله نیز مقابل عظمت زاکویف ۸ بر ۶ به برتری رسید و به نیمه نهایی رسید. عظیمی در این مرحله نیز با نتیجه قاطع ۹ بر صفر از سد گاژی علیف از کشور میزبان به پیروزی رسید و راهی فینال شد. عظیمی برای کسب مدال طلا به مصاف ماگومد قربان‌اف روس می‌رود.

مهدی حاجیلوئیان دیگر نماینده ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم در دور نخست به مصاف مالاچ دبیروف از روسیه رفت و ۷ بر ۲ شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در دور نخست ۱۱ بر صفر از سد پاولوچنکو از بلاروس گذشت اما در دور دوم مقابل کوتسیف از روسیه که پیش از این آرین سجادی را شکست داده بود، با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست ۶ بر ۳ حریفش در نیمه نهایی، بابالو نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آرین سجادی دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست مقابل کوتسیف از روسیه با نتیجه ۱۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در سنگین وزن نیز سالار حبیبی، پس از یک دور استراحت، برابر حریفی از مغولستان ۱۱ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز ۱۳ بر ۹ از سد عبدالله کوربانوف گذشت اما در دور سوم مقابل ژی وی دنگ چینی باخت و حذف شد.

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 51723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha