خبر مهم برای بازار سکه/ "سکه‌های جدید و بدون تاریخ" به‌زودی در مرکز مبادله عرضه‌ می‌شوند

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به‌زودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بانک مرکزی از دو سیاست مهم "ضرب سکه های جدید و بدون تاریخ" و "حراج شمش طلا در مرکز مبادله"، رونمایی کرد

طبق اعلام رئیس‌کل بانک مرکزی، سکه‌های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده‌اند و بناست کنار سکه‌های قبلی وارد بازار شوند.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه‌های تمام‌بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای ۷ میلیون تومان بود ولی هم‌اکنون به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. بازاری‌ها بر این باورند که به‌محض ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که بانک مرکزی در نظر دارد به‌زودی عرضه سکه‌های تمام‌بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند،
کما اینکه بانک مرکزی از دو هفته قبل حراج شمش طلا را نیز در این مرکز آغاز کرده است و امروز بناست ۱۴۵ کیلوگرم شمش طلای بخش خصوصی را در حراج سوم عرضه کند.

تحلیل‌گران بازار طلا و سکه معتقدند حراج شمش طلا و عرضه سکه‌های تمام بدون تاریخ آثار بسیار مثبتی در کاهش نوسانات قیمتی این بخش خواهد داشت.

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 51724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha