تلاش دلالان برای بالابردن نرخ ارز با استفاده از هیجان بازار

یک کارشناس اقتصادی گفت: عده‌ای در تلاشند، بحران‌های منطقه‌ای را عامل افزایش مقطعی دلار معرفی کنند و با استفاده از رخ‌دادهای چند هفته گذشته، نرخ دلار در بازار را صعودی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد کامران رحیمی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت دلار به دلیل اتفاقات منطقه و بین‌المللی موضوعی است که این روزها دلیل رشد قیمت بیان می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که بسیاری از فعالان اقتصادی نیز چنین نوساناتی را پیش بینی می‌کردند، ادامه داد: به نظر می‌رسد، موج فعلی نوسان در بازار ارز به زودی فروکش خواهد کرد و افزایش قیمت دلار نیز جای خود را به کاهش می‌دهد.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته اتفاقاتی رخ داده که منجر به ایجاد هیجان در بین خریداران و فروشندگان شده است. این نوسانات دلیل اقتصادی نداشته و رسانه‌ها باید با رفتاری منطقی و اصولی از دامن زدن به هیجانات کاذب در بازار ارز پرهیز کنند.

رحیمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد، بازارساز به هر طریقی اجازه نخواهد داد، افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد. بازار ارز این روزها با هر خبری دچار شوک می‌شود و فعالان اقتصادی باید از ایجاد شوک در بازار خودداری کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه کشور ما خیلی زود تحت تاثیر شایعات قرار می‌گیرد و ما همواره نگران وقوع یک تورم کاذب هستیم. این هیجانات باید توسط مردم کنترل شود و از ورود به بازار ارز در شرایط فعلی که قیمت ها بسیار غیرمنطقی است، جلوگیری شود.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 51802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha