واکنش تند AFC به اتفاقات دیدار اردن و عراق

کنفدراسیون فوتبال آسیا به اتفاقات دیدار تیم های فوتبال عراق و اردن در جام ملت های آسیا واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال عراق با شکست ۳ بر ۲ برابر اردن از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. پس از آنکه «ایمن حسین» گل دوم عراق را در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند و این تیم را ۲ بر یک پیش انداخت علیرضا فغانی داور این دیدار به دلیل شادی گل این بازیکن، او را با کارت زرد دوم جریمه و از زمین اخراج کرد. پس از این اخراج، تیم ملی فوتبال اردن با دو گل پیاپی در دقایق پایانی بازی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

این اتفاقات موجب شد کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق و بسیاری از خبرنگاران ورزشی این کشور به علیرضا فغانی حمله کنند و او را مورد توهین و اتهام قرار دهند. ضمن اینکه در کنفرانس خبری پس از این دیدار هم بین «خسوس کاساس» سرمربی تیم عراق و خبرنگاران عراقی چالش و جنجال به وجود آمد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از این اتفاق از رفتار خبرنگاران حاضر در این نشست انتقاد و اعلام کرد افرادی که نظم مسابقات را به هم بریزند از حضور در ادامه مسابقات منع خواهد کرد. AFC نوشت: هر کس بخواهد استانداردها و موازین اخلاقی را زیر پا بگذارد با عواقب کارش مواجه خواهد شد.

AFC همچنین بر حمایت از مسؤولین برگزاری مسابقات تاکید کرد و گفت: هرکس بخواهد با رفتار مخرب خود امنیت مسؤولان برگزاری مسابقات را به خطر بیندازد و شهرت بازی‌های ما را خدشه دار کند با واکنش ما مواجه خواهد شد.

AFC در مورد پرونده‌های مربوط به عملکرد داوری اظهار نظر نمی‌کند و ما به شدت هر گونه تهدید، آزار و اذیت یا انتشار اطلاعات شخصی داوران، بازیکنان، مقامات و همه طرف‌های درگیر را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی برخلاف روح بازی جوانمردانه و احترامی است که ما در جامعه خانواده فوتبال آسیا ترویج می‌کنیم.

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 51866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha