خیابانی روی آنتن زنده تهدید شد! + فیلم

محمود فکری به همراه سعید الهویی، مناظره جالب و پر سر و صدایی با جواد خیابانی داشتند که منجر به تهدید فکری برای ترک استودیو شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش ۳، برنامه جام آسیا ۲۰۲۳ که از شبکه ورزش پخش می‌شد، شنبه شب با حضور سعید الهویی، محمود فکری و اصغر مازیار روی آنتن زنده رفت که با صحبت‌های چالشی طرفین و مجریان برنامه یعنی جواد خیابانی و مهدی توتونچی همراه شد.

در بخشی از این صحبت‌ها، سعید الهویی به این موضوع اشاره کرد که ایران در تمامی آیتم‌ها و آمارها برتر بوده است و معز علی با گلی فراتر از حد قاره آسیا توانسته است قطر را به گل برساند که توتونچی در میان صحبت‌های مربی تیم ملی اعلام کرد که مردم به دنبال کسب قهرمانی هستند نه آمار.

1989538

سپس توتونچی با تأکید بر خوب بودن ایران در بخش آماری، شروع به دست زدن کرد و گفت که در نهایت نتیجه در بازی فوتبال مهم است. در ادامه نیز خیابانی با اشاره به صحبت‌های قبلی مازیار، گفت که مردم به دنبال قهرمانی هستند و ادامه صحبت‌های طرفین را در زیر می‌خوانیم:

خیابانی: تیم برای قهرمانی بسته شده بود.
الهویی: مگر ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات برای چه چیزی بسته شدند؟ برای قهرمانی.

خیابانی: الآن در تلویزیون ژاپن هم نشسته‌اند و حتما تیم ملی کشورشان را نقد می‌کنند. مگر روز گذشته کلینزمن به راحتی از گیت فرودگاه سئول رد شد؟
فکری: من این سوال را از شما بپرسم همه ما دوست داشتیم تیممان قهرمان شود...
خیابانی: قطعا... امیرخان از همه بیشتر...

فکری: ولی من می‌خواهم بگویم همین صحبتی که آقای الهویی کردند... مگر ژاپن برنامه ریزی غلط داشت؟ مگر آینده نگری نداشت؟ مگر چند بازیکن ژاپن در اروپا بازی می‌کنند؟
خیابانی: ۲۱ بازیکن

فکری: بازیکنای کره چندین سال است...
خیابانی: هجده نفرشان... ما هم هفده نفر.

فکری: ساختاری که آنها دارند...
خیابانی: آقا محمود ما که با شما مناظره نداریم، با آقا سعید (الهویی) داریم. اجازه بدهید آقا سعید جواب ما را بدهد. الآن چرا شما وکیل مدافع آقای الهویی هستی؟ بذار آقا سعید بگوید. مناظره است و مجادله نیست.

فکری: آقای خیابانی اجازه دهید، این مناظره نیست. شما صحبت کردید و قرار شد من صحبت کنم. قرار شد نفری سه دقیقه صحبت کنیم. من وکیل مدافع کسی نیستم. بله همه مردم ایران ناراحت هستند. سوالاتی که مردم در محافل می‌پرسند را نباید الآن و اینجا مطرح کنیم... اینجا ما باید بشینیم....
توتونچی: آقا این تیم ملی مردم است...
خیابانی: این رسانه مردم و رسانه ملی است... چرا سوال مردم مطرح نشود؟

لینک / الهویی: آقای خیابانی صحبت‌های شما ناعادلانه است

فکری: آقا... آقای توتونچی وقتی شما اینجا می‌نشینید...
خیابانی: آقا محمود فوتبال ایران به مالیات همین مردم زنده است. مردم از شما سوال نپرسند؟ اصلا من نمی‌پذیرم.

فکری: آقا اصلا نه... چرا بحث را منحرف می‌کنید؟
خیابانی: منحرف چرا؟ شما می‌گویید سوال مردم را نپرس. مردم دارند پول این فوتبال را می‌دهند. مردم حق دارند درباره این فوتبال نظر بدهند.

فکری: اجازه هست من هم صحبت کنم یا من پاشم برم؟ اگر نمی‌خواهید ما صحبت کنیم و قرار است فقط خودتان صحبت کنید پس چرا ما را دعوت کرده‌اید؟ وقتی شما مربی تیم ملی را می آورید، باید سوال کارشناسی باشد...
خیابانی: من سوال کارشناسی پرسیدم. گفتم فوتبال پایه را نباید به این تیم ملی دخیل کنی چون این تیم ملی خودش فوتبال پایه است و در چهارده سال گذشته کنار هم بازی کرده‌اند.

فکری: چرا نباید باشد؟
خیابانی: این بازیکنان باید همه چیز را یاد گرفته باشند...

فکری: اصلا من می‌پرسم که ما چرا باید قهرمان شویم؟ من در تیم هوادار اولین تیمی بودیم که تمریناتمان را شروع کردیم که ۵۰ روز بعد بازی‌ها شروع می‌شد. سپس لیگ ۱۰ روز و پنج روز عقب می‌افتاد. اینها تأثیر می‌گذارد و بی برنامگی است. شما فقط می‌خواهید بگویید که بازیکن و مربی باعث قهرمانی یک تیم می‌شود؟
خیابانی: بله... در این سطح بله، در این سطح بله!

لینک / ضرب المثل‌های جدید خیابانی در آنتن زنده

فکری: نه، نه، نه... اینجوری نیست! این بازیکن...
الهویی: پس چرا کره نشد؟ عربستان نشد؟
خیابانی: بخاطر همین دارند جواب کلینزمن را می‌دهند، چون قهرمان نشده است. آقا دیدید در فرودگاه چه بلایی سر کلینزمن آوردند؟
الهویی: آن بخاطر خنده‌هایش بود.

فکری: آقای خیابانی!ً آنها هم ساختارشان درست است، هم برنامه ریزی و آینده نگریشان... بازیکنانی که در سطح اول فوتبال دارند....
خیابانی: آقای فکری اگر این صحبت‌ها در مورد تیم ملی نوجوانان بود من حرفتان را بالای سر می‌گذاشتم. این تیم ملی است که بالای هزار بازی ملی دارد نباید این شکلی بازی می‌کرد.

فکری: چرا نباید اینجوری بازی می‌کرد؟ ما چه بازی بدی انجام دادیم؟ مگر ما ژاپن را شکست ندادیم؟
خیابانی: با هنگ کنگ بد بازی کردیم، با سوریه بد بازی کردیم، با...
الهویی: چرا؟ چرا بد بازی کردیم؟ شما به من بگویید چرا بد بودیم؟

فکری: آقای خیابانی شما می‌گویید بد بازی کردیم...
خیابانی: من از خداداد عزیزی کارشناس برنامه نقل قول می‌کنم...

فکری: شما نمی‌گذارید ما صحبتمان را انجام دهیم. وسط حرف می‌آیید. شما در صحبت‌هایتان می‌گویید که فقط بازیکن و مربی ابزارهایی هستند که می‌توانند تیم را قهرمان کنند. ولی من می‌گویم اگر اینجوری باشد، باید مدیریت در هر بخشی را کنار بگذارید. یعنی مدیریت در قطر هیچ کاری برای این قهرمانی انجام نداده است؟ اتفاقا من می‌گویم وقتی هیچ برنامه ریزی و آینده نگری نداریم، چرا باید قهرمان شویم؟ کشورهای دیگر زمین آماده کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهند تا بازیکنان کم سن و سال رشد کنند. ببینید در نسل ما، چه بازیکنان خوبی داشتیم که دست سرمربی باز بود.

1989532

الهویی: من اول صحبت‌هایم گفتم کارشناسی باید براساس دیتا و آماری باشد. طبیعتا ممکن است پدر من نیز بپرسد که چرا فلان بازیکن را با بازیکن دیگری تعویض نکردید؟ ولی ما نباید اینجا درباره این مسائل صحبت کنیم.

خیابانی: آقا سعید ما همچنان منتظر پاسخ شما هستیم. آیا شما باید فوتبال پایه را بهانه باختتان اعلام کنید؟
الهویی: من بهانه باخت نکردم آقای خیابانی عزیز! ما باید درباره مسائل فنی با دید فنی صحبت کنیم که بتواند در آینده به ما کمک کند. باید بحث کارشناسی کنیم. زمانیکه وارد تیم ملی شدیم، یک برگه کاغذ از اطلاعات قبلی تیم ملی یا دیتای GPS تمرینات را نداشتیم. ولی امروز همه دیتاها برای این وجود دارد...
توتونچی: اگر دیتایی از قبل نبوده، اشتباه آن مجموعه است.

فکری: شما می‌گویید ما فقط قهرمانی می‌خواهیم...
توتونچی: آقای خیابانی گفت مردم می‌خواهند...

لینک / پاسخ سعید الهویی درباره تعویض‌های بازی مقابل قطر

خیابانی: به نظرم اجازه بدهیم محمود برنامه را با آقا سعید اجرا کند. آقا محمود، امیر قلعه نویی هم قهرمانی می‌خواست، سعید الهویی هم می‌خواست، همه می‌خواستند. خود شما محمود خان نمی‌خواستی؟
فکری: مردم همانطور که قهرمانی می‌خواهند، برنامه ریزی، امکانات، رفتار درست و... را نیز می‌خواهند. مگر قهرمانی فقط با بازیکن به وجود می آید؟ قهرمانی با برنامه ریزی به دست می آید.

خیابانی (که وسط صحبت‌های فکری پریده بود): آقا محمود قرار شد سه دقیقه صحبت کنی، وقت همه رو گرفتی. بگذار آقا سعید هم صحبت کند... من خواهش می‌کنم، لطفا...
فکری: خب همه داریم صحبت می‌کنیم....

خیابانی: محمود که مربی خوبی است و قطعا مجری خوبی می‌شود (خنده)

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 52251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha