به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: امروز برای مجموعه متروی تهران، مایه افتخار است. استفاده از دستگاههای TBM و خروج دستگاه در یک مقطع در تونلهایی با روشهای حفاری مکانیزه، یک لحظه تاریخی و خاطره انگیز است.
به گفته امام؛ خط ۶ متروی تهران از دولت آباد در منطقه ۲۰ به طول ۳۲ کیلومتر تا کن-سولقان در شمالیترین نقطه منطقه ۵ ادامه دارد. خط ۶ مترو، شهر تهران را از جنوب شرق به شمال غرب به صورت قطری طی میکند و از مناطق متعددی عبور میکند.
او با بیان اینکه خط ۶ مترو پس از تکمیل میتواند در تسهیل سفرهای درون شهری شهروندان و مدیریت ترافیک تأثیرگذار باشد، گفت: مدیریت شهری فعلی موفق شده در خط ۶ مترو در ۱۰ کیلومتر محدوده جنوبی حدفاصل دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) با پنج ایستگاه به مرحله بهره برداری برسد. بهره برداری از هفت ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور نخستین ایستگاهی خواهد بود که در این خط پس از گذشت چندماه در دی ماه افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، تأکید کرد: شهروندان این امکان را پیدا خواهند کرد به صورت شایستهتری از خط ۶ مترو بهرهمند شوند.
امام با بیان اینکه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو از آبان ۱۳۹۵ آغاز شد، افزود: مدیریت شهری سابق حدود ۸۰۰ متر حفاری مکانیزه و ۴۰۰ متر حفاری دستی انجام داد. پس از تحویل پروژه به مدیریت شهری فعلی، سه کیلومتر و ۵۰۰ متر دیگر با دستگاه TBM حفاری شد. در فرآیند حفاری ۴۷۰۰ متر تونل خط ۶ مترو، چالشهای بسیاری اعم از موضوع چشمه علی وجود داشت.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: امسال، سال پر باری در حوزه متروی تهران خواهد بود. تا پایان سال بهره برداری از ۱۲ ایستگاه مترو در دستور کار قرار گرفته است.
نظر شما