انتقاد میرزاپور از مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی / بیرانوند کسی نبود که ۷ گل بخورد!

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی تیم باشگاهی نیست که یک دفعه دست به جوانگرایی بزند. باید برای جام جهانی تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را داشته باشیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبربی تحلیلی رادار اقتصاد، ابراهیم میرزاپور ، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: بازی با ژاپن یکی از بهترین بازی‌های تیم ایران در جام ملت‌ها بود و توانستیم ژاپن را تحت فشار قرار دهیم و با اقتدار شکست دهیم. در بازی با قطر شاید روی کاغذ یکی از تیم‌های راه یافته به فینال ایران بود اما قطر تیم ایران را به خوبی آنالیز کرده بود و در یک شرایط غافلگیرانه از این تیم گل دریافت کردیم. در حقیقت تیمی که شایستگی قهرمانی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشت در مرحله نیمه نهایی حذف شد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد بزرگ کردن ژاپن در نهایت به ضرر تیم ایران تمام شد و نتوانستند عملکرد باثباتی جلوی قطر داشته باشند، به نظر شما تیم ایران از نظر روحی - روانی نیاز به تقویت و رسیدگی بیشتر نداشت؟ خاطرنشان کرد: بازیکنانی که ما داریم باتجربه هستند و این طور نیست که با یک برد برابر ژاپن دچار غرور شده باشند و بازی با قطر را دست کم بگیرند. در بازی با ژاپن بازیکنان با تمام توان جنگیدند و همین امر سبب شد که برخی از بازیکنان در بازی با قطر آمادگی لازم را نداشتند اما با این وجود چند موقعیت خوب برابر قطر داشتیم که متاسفانه به گل تبدیل نشد. به اعتقاد من آن شادابی که در بازی با ژاپن داشتیم در بازی با قطر این طور نبود. حتی اگر عنوان کنند که بازیکنان تحت تاثیر جو و فضای بازی قرار گرفتند مورد قبول نیست. زیرا بازیکنان باتجربه بودند و در فضایی بدتر از فضای بازی ایران و قطر بدون هیچ‌گونه استرس و فشار بازی کردند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که بعد از تغییر نسلی که ۸ سال قبل با کی‌روش تجربه کردیم در بحث بازیکن‌سازی خوب عمل نکردیم و شاهد حضور بازیکنان جوان و مطرحی در فوتبال نیستیم، به نظر شما قلعه نویی با این شرایط می‌تواند به وعده خود در خصوص جوانگرایی عمل کند یا خیر؟ گفت: تیم ملی، تیم باشگاهی نیست که یک دفعه تمام بازیکنان آن جوان شود. اگر قرار به جوانگرایی باشد باید این کار کم‌کم صورت بگیرد تا جوانان در کنار افراد باتجربه تیم ملی قرار بگیرند. به اعتقاد من تا جام جهانی فرصت جوانگرایی تیم ملی وجود دارد و قلعه نویی می‌تواند تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را در تیم داشته باشد و این طور نباشد که نزدیک جام جهانی دست به چنین کاری بزند. در حال حاضر جوانان خوبی چون ترابی، قایدی، قلی‌زاده کسانی هستند که در کنار افراد باتجربه تیم می‌توانند با شرکت در تورنمنت‌های مختلف کم‌کم برای جام جهانی آنها را آماده کرد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ که هدایت تیم را برانکو بر عهده داشت ترکیب تیم تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها بود، حضور بازیکنان شاخص در کنار جوانان سبب شده بود تا تیم خوب و قدرتمندی داشته باشیم و این تلفیق به تیم ملی کمک می‌کند، اینکه بخواهیم تیم را یک دفعه جوان کنیم ایده‌ خوبی نیست.

میرزاپور در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه‌نویی طی یک سال گذشته و این که ماندن وی به نظرش درست بود یا خیر؟ گفت: چرا باید فرصت را به مربیان خارجی با قرارداهای سنگین بدهیم که هیچ چیزی برای تیم ما ندارند؟ در جام ملت‌های ۲۰۰۷ قلعه نویی هدایت تیم را برعهده داشت. تیم با یک پنالتی باخت و از جام حذف شد و بعد از آن هجمه‌ زیادی علیه قلعه نویی به وجود آمد و او را از تیم ملی کنار گذاشتند. اگر همان زمان به قلعه‌نویی فرصت می‌دادند خیلی بهتر بود. البته طی یک سال گذشته نیز شاید خیلی بازیکنان در اختیار قلعه نویی نبودند که برنامه تاکتیکی خود را به درستی پیاده کند. حضور دوباره وی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و بهترین تصمیمی بود که در چنین شرایطی گرفته شد. قلعه‌نویی فردی است که همیشه از همفکری‌ دیگران استفاده می‌کند و بهترین تصمیم را می‌گیرد. الان باید دیدگاه او به گونه‌ای باشد که با استفاده از نظرات کارشناسان راهکاری بیندشد که چگونه به مرحله بعد جام جهانی راه پیدا کند.

وی در پایان در ارزیابی از عملکرد بیرانوند در جام ملت‌های آسیا، گفت: طی ۶ بازی که انجام دادیم ۷ گل خوردیم، هر چند علی بیرانوند یکی از بهترین دروازه‌بان آسیاست اما طی چند بازی که از او شاهد بودم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی نداشت وگرنه او دروازه‌بانی نیست که ۷ گل بخورد و مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی خیلی بهتر از اینها می‌توانست با او کار کند. وی در باشگاه که بود از نظر بدنی و روحی و روانی شرایط خیلی بهتری داشت. ضمن اینکه تیم هرچقدر از نظر هجومی عملکرد خوبی داشت در کار دفاع ضعیف بود و امیدوارم قلعه‌نویی و همکارانش بتوانند این مشکل را تا جام جهانی برطرف کنند تا همان طور که در فاز حمله قوی هستیم در دفاع نیز به ثبات لازم برسیم.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 52401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha