۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 52511
آخرین موج دلار کجاست؟

از منظر برخی تحلیل‌گران، با ورود قیمت دلار به کانال جدید، بازارساز با تزریق درهم از هیجان بازار می‌کاهد. آن‌ها می‌گویند قیمت دلار در حال تکمیل آخرین موج افزایش است و پس از آن شروع به کف‌زنی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، لیدر بازار ارز در روز شنبه همچنان قیمت حواله درهم بود. قیمت دلار در روز شنبه هماهنگ با قیمت درهم امارات حرکت کرد. قیمت درهم در ۱۵ هزار و ۳۷۰ تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با کاهش به حمایت ۱۵ و ۳۰۰ تومان رسید. قیمت حواله در ادامه در این مرز حمایت شد و با نوسان به ۱۵ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

قیمت دلار هرات در ۵۵ هزار و ۷۵۰ تومان بازگشایی کرد و در ابتدا به خاطر روند کاهشی قیمت درهم افت کرد و به ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما با رشد قیمت درهم، دلار هرات هم با نوسان در پشت خط شنبه به مرز کانال ۵۶ هزار تومان رسید.

قیمت تتر طی دو روز گذشته برای بارها برای ورود به کانال ۵۶ هزار تومان تلاش کرد اما در ورود به این کانال ناتوان بود. قیمت دلار هرات در پشت خط دوباره با قیمت تتر یربه‌یر شد. به عقیده معامله‌گران فنی اگر قیمت تتر از این مرز عبور کند توانایی نوسان تا میانه‌های کانال ۵۶ هزار تومان وجود دارد.

با این حال که بازار ارز پس از کف‌زنی میل به افزایش از خود نشان داد. اما اکثر تحلیل‌گران بازار معتقدند این بازار جان قدرتمند برای صعود ندارد. از نظر آن‌ها محدوده مهم مقاومتی دلار هرات ۵۶ هزار و ۲۰۰ تا ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که بازار به دلیل بی‌جانی نمی‌تواند بالای آن تثبیت دهد. البته از منظر این دسته با ورود قیمت دلار به این کانال بازارساز با تزریق درهم از هیجان بازار می‌کاهد. آن‌ها می‌گویند قیمت دلار در حال تکمیل آخرین موج افزایش است و پس از آن شروع به کف‌زنی می‌کند. اولین حمایت دلار ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان و بعدی در محدوده ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. در مقابل گروه کاهشی گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار ریزش آن چنانی ندارد و در کانال‌های کنونی رنج خواهد زد.

متغیر مهم دیگر تحولات سیاسی در منطقه است. هر گونه پالس مثبت در فضای آتش بس به نفع کاهش قیمت دلار خواهد بود.

۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 52511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha