ژاپن برای رصد زباله فضایی ماهواره به فضا فرستاد

روز یکشنبه «راکت لب» یک ماهواره رصد زباله فضایی را برای شرکت ژاپنی «آسترواسکیل» به مدار زمین برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسپیس، ماهواره ADRAS-J همراه با موشک الکترون از مقر پرتابی در نیوزلند در ساعت ۱۴:۵۲ دقیقه روز یکشنبه به وقت گرینویچ به فضا پرتاب شد.

این ماهواره برای بررسی یک قسمت از موشک ژاپنی H-۲A به عنوان یک زباله فضایی بزرگ در مدار پایین زمین ارسال شده است. نوبو اوکادا بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی آسترواسکیل در یک بیانیه ویدئویی گفت: ماموریت ماهواره ADRAS-J نخستین تلاش در سطح جهان برای نزدیک شدن و شناسایی ایمن یک قطعه زباله بزرگ از طریق عملیات مجاورت خواهد بود.

ژاپن برای رصد زباله فضایی ماهواره به فضا فرستاد

ADRAS-J واژه اختصاری برای «حذف فعال زباله توسط آسترواسکیل ژاپن» است. این ماهواره سعی دارد با زباله های ناشی از پرتاب ماهواره و فضاپیما به مدار مقابله کند. این چالش همزمان با افزایش تعداد ماهواره هایی که به مدار زمین ارسال می شود، رشد می کند.

سخنگوی راکت لب در توضیح این ماموریت نوشته است: عملیات مذکور نخستین مرحله از برنامه حذف زباله مداری است که طی آن ADRAS-J برای آزمایش فناوری ها و عملیات ها برای نزدیک شدن و رصد زباله ها طراحی شد.

ماهواره ۱۵۰ کیلوگرمی ژاپنی داده هایی را برای کمک به حذف زباله به زمین منتقل می کند تا به این ترتیب فضا برای نسل های آتی حفظ شود.

۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 52586
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha