آغاز ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن + جزئیات

از امروز یکشنبه ۱۳ اسفند، مستاجران تهرانی برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن می‌توانند نام‌نویسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، تخصیص تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد ریالی) برای شهر تهران و یک میلیارد ریال برای سایر شهرهای این استان ابلاغ شد.

اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان بوده که مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد.

درضمن متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

نکته مهم دیگه این است که متقاضی زن زیر ۳۵ سال و مرد زیر ۴۵ سال باید متاهل باشند. چون این تسهیلات در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن تعلق می‌گیرد.

طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود. شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست او موافقت نمی‌شود.

بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در شهرهای استان تهران نیز یک میلیارد ریال و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 53013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha