مزایده ۷۲ همتی بانک پارسیان/ قیمت هر سهم بیش از ۷ میلیون تومان!

روز گذشته بانک پارسیان خبر مزایده ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا را منتشر کرد که با افزایش شدید ارزش و حجم معاملات سهام وپارس همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اکوایران، بازار سهام روز گذشته با انتشار خبر مزایده سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا، شاهد تغییر روند معاملات سهام بانک پارسیان بود. دیروز علاوه بر روند ورود پول حقیقی که در روزهای معاملاتی اخیر به سهام وپارس سرریز شده بود؛ قدرت خرید کدهای حقوقی در معاملات وپارس افزایش داشت و موجب افزایش ارزش و حجم معاملات این سهم شد و خالص جریان پول حقیقی در این نماد کاسته شد. سهام بانک پارسیان دیروز یکی از شش سهم با بیشترین ارزش معاملات بود و بیشترین حجم معاملات را در بین نمادها به ثبت رساند.

بانک پارسیان دیروز در اطلاعیه افشای سامانه کدال خود اعلام کرد که در نظر دارد تعداد ۱۰ میلیون سهم، معادل ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا را که دارنده ۹۰.۷۲ درصد از سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (نماد اپال) است را از طرف خود و شرکت‌های بیمه پارسیان، گروه مالی پارسیان و توسعه ساختمانی پارسیان به فروش برساند.

021216

این مزایده به صورت ۲۵ درصد نقد و مابقی ۵ ساله بر اساس شرایط مندرج در اسناد مزایده انجام می‌پذیرد. ارزش اسمی سهام به مزایده گذاشته شده ۱۰۰ تومان است اما قیمت پایه نقدی هر سهم ۷ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده. سپرده نقدی برای شرکت در این مزایده ۷ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشخص شده و مبلغ کل مزایده ۷۲ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان است. سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که سهام تودلی شرکت صنایع معدنی کانی سازان کیمیا است؛ در بازار سهام با نماد اپال شناخته می‌شود و روز گذشته نیز با استقبال حقیقی قابل توجهی همراه شد.

نکته قابل توجه دیگر در این مزایده علاوه بر اثر مستقیم بیش از ۶۸ هزار میلیارد تومانی بر بانک پارسیان و اثر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی بر بیمه پارسیان، تأثیر سود این مزایده بر سهام ایران خودرو است. در صورت فروش این بلوک توسط بانک پارسیان، علاوه بر بانک پارسیان و زیر مجموعه‌های آن، شرکت ایران خوردو و زیر مجموعه‌های آن به ویژه خگستر؛ که حدود ۳۰ درصد از سهام وپارس را در اختیار دارند؛ منتفع خواهند شد.

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: 53130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha